هفته دولت ا دستاوردها و اقدامات بهزیستی استان در دولت یازدهم و دوازدهم

مدیرکل بهزیستی استان گفت : از ابتدای شروع بکار دولت یازدهم تاکنون اقدامات بسیار خوب و قابل قبولی در کارنامه بهزیستی استان از سوی حوزه های تخصصی ثبت و ضبط شده است .

دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان درخصوص دستاوردها و اقدامات مهم خود برای جامعه هدف سازمان در دوره دولت یازدهم و دوازدهم با تشریح اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته گفت : از ابتدای شروع بکار دولت یازدهم تاکنون اقدامات بسیار خوب و قابل قبولی در کارنامه بهزیستی استان از سوی حوزه های تخصصی ثبت و ضبط شده است .

مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با اقدامات حوزه مشارکتهای مردمی ، اشتغال و موسسات خیریه تصریح کرد : بحمداله در سایه حمایتهای خوب دولت و درکنار آنها خیرین و مردم تعداد 728 واحد مسکن تهیه و در اختیار مددجویان قرارگرفته است همچنین تاکنون زمینه اشتغال 4611 نفر نیر فراهم و 32 مورد هم موسسات خیریه یاریگر سازمان بوده اند .

ستاری در رابطه با اقدامات و خدمات حوزه توانبخشی و نگهداری از معلولین ، سالمندان و بیماران روانی مزمن هم با عنوان این مطلب که 12665خانوار به انحای مختلف شامل دریافت مستمری هستند گفت : با توجه به به تعداد بعد خانوار که 21592 نفر را شامل می شود تعداد 6965 نفر هم جزو افراد پذیرش شده در سامانه هستند که به محض برقرارای مستمری از خدمات سازمان بهزه مند خواهند شد .

 وی ادامه داد : در طول دولت های یازدهم و دوازدهم 17 مرکز توانبخشی شبانه روزی با فعالیت اسمی 1025 نفر و تعداد 25 مرکز روزانه هم با پذیرش اسمی 1303 نفر در این حوزه فعالیت دارند همچنین تعداد 5943 نفر دانشجو هم از خدمات سازمان بهرهمند هستند که این تعداد نشان از رشدی معادل 110 درصدی برخورداراست .

ستاری در بخش دیگر از سخنان خود در زمینه فعالیت حوزه امور اجتماعی هم خاطر نشان ساخت : از ابتدای شروع بکار دولت یازدهم 276 واحد مهد کودک شهری و روستایی ایجاد شده است که خدمات بسیار خوب و مطلوبی به کودکان و خانواده های آنان ارائه نموده است .

وی در خصوص خدمات حوزه پیشگیری که از حساسیت و اهمیت بالای برخورداراست گفت : بحمداله در سایه حمایت های خوب خانواده ها و اطلاع رسانی های بموقع و مستمر نتایج قابل قبولی در زمینه پیشگیری وکنترل آنها صورت گرفته است .

 ستاری اظهارداشت : در طول این مدت تعداد 140330  نفر از طریق پایگاههای سنجش شنوایی مورد غربالگری شنوایی  و تعداد 454577 هم در زمینه تنبلی چشم  مورد غربالگری سطح بینایی قرارگرفته اند .

این مسئول ادامه داد : دررابطه با انجام مشاوره های تخصصی و حرفه ای هم تعداد 275971 نفر بصورت حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره سازمان برخوردارشده اند که تا کنون تعداد 87 مرکز ایجاد گردیده است .

وی اضافه کرد : در راستای سیاستها و اهداف دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم تعداد 41899 نفر مورد درمان قرارگرفته با بهبودی خود به آغوش خانواده ها و درنهایت وارد بازار کار واشتغال شده اند .

مدیرکل بهزیستی استان  در خصوص تحقق اهداف و برنامه های سازمان در طول دولت یازدهم و دوازدهم هم اظهارداشت : تحقق صد در صدی برش های عملیاتی تهیه شده حوزه های تخصصی بهزیستی استان  ، تهیه و تدارک سامانه های مختلف ارائه خدمات به مددجویان ، مانند: سامانه اشتغال ، سامانه مسکن ، مشاوره ، دانشجویان و غیره ، پرداخت الکترونیک یارانه مراکز غیر دولتی ، پرداخت متمرکز مستمری مددجویان از جمله اقدامات بارز و شاخص سازمان در این رابطه هستند .

وی اطلاع رسانی مستمر اخبار و رویدادهای بهزیستی استان از طریق سایت بهزیستی و فضای مجازی را جزو مزیت ها و امتیازهای خوب سازمان برشمرد و گفت : نظارت مستمر و نظامند بر فعالیت ها و برنامه های بهزیستی استان توسط حوزه مدیریت ، معاونت های تخصصی، تیم های بازرسی جهت ارتقاء کیفیت خدمات از دیگر اقداماتی است که در این زمینه شفاف سازی های لازم بعمل آمده است .

کد خبر 22143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد