تهران| ری| همه خانواده های دارای دو معلول و بیشتر تا دو سال آینده صاحب مسکن می شوند

مراسم تجلیل از دختران موفق جامعه هدف و زنان سرپرست خانوار استان تهران با حضور مدیرکل بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهرستان ری، معاون استاندار تهران و جمعی از مسئولان در مرکز شبانه روزی دختران شهید ضرغامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، داریوش بیات نژاد  در این مراسم با اشاره به اینکه ۹۰۰ خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن در استان تهران شناسایی شده است، افزود: تا دو سال آینده همه خانواد های دارای دو معلول و بیشتر صاحب مسکن خواهند شد.

 مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۲۲۳ واحد مسکونی به مددجویان دارای دو معلول به بالا در سطح استان تهران تحویل شده است که علاوه بر این یکصد واحد مسکونی دیگر نیز هفته دولت در شهر پرند به مددجویان دارای ۲ معلول زیر پوشش بهزیستی آماده تحویل می شود.

بیات نژاد اظهار داشت: بر اساس توافقنامه ای که بین بهزیستی، مجمع مسکن ساز و بنیاد مستضعفان در مشهد مقدس منعقد شده است 1600 واحد مسکونی برای مددجویان دارای ۲ فرزند معلول و بیشتر احداث خواهد شد. وی ادامه داد: سازمان بهزیستی برای رفاه حال و خانه دار شدن خانواده های دارای بیش از ۲ فرزند معلول ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، 10 میلیون تومان بهزیستی متعهده شده و 15 میلیون تومان بنیاد مستضعفان و پنج میلیون تومان را خیرین متعهده شده اند  و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی   قرض الحسنه 4 درصدی است که سود آن را دولت پرداخت می کند.

 وی در ارتباط با تسهیلات اشتغالزایی گفت: این تسهیلات رشد قابل ملاحظه ای داشته است و امسال     1500 میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص داده شده است.

 از ابتدای سال جاری تاکنون هم پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار از ۲۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

بیات نژاد با تشریح برنامه های هفته بهزیستی در سطح استان تهران گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی ۳۰ طرح شامل مراکز روزانه و شبانه روزی نگهداری مددجویان، کلینیک مددکاری، مراکز اقامت و بهبودی معتادان  به بهره برداری رسیده و زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران، همچنین از افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این حوزه اتفاق خوبی که افتاده این است که اعتبار تخصیص یافته در بخش مستمری بگیران سازمان بهزیستی از ۱۷ میلیارد ریال در سال گذشته به ۲۷ میلیارد ریال در سال جاری  افزایش یافته است.

بیات نژاد افزود: اداره کل بهزیستی استان تهران در جهت محرومیت زدایی و رسیدگی به اقشار آسیب پذیر جامعه از سال گذشته تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر پشت نوبتی واجد شرایط را زیر پوشش مستمری بگیران قرار داده است.

بیات نژاد گفت: ۱۷۸ هزار خانواده معلول سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که مستمری تک نفره دریافت می کردند که از ماه آینده با تخصیص اعتبار بر اساس بعد خانوار مستمری دریافت میکنند. که با 20 درصدی که امسال لحاظ می شود، مستمری این خانواد ها از مرز 600 هزار تومان هم عبور خواهد کرد.  14 هزار معلول سرپرست خانوار در استان تهران زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که منحصر به فرد است و از ماه آینده مستمری این خانواده ها 20 درصد افزایش می یابد.

 وی افزود: بیش از 30 فعالیت در مراکز استان تهران انجام می شود و اولویت ما مناطق حاشیه ای کمتربرخوردار و روستاها است. همچنین افزایش کمیت و کیفیت کارها و علاوه بر آن، آموزش ضمن خدمت به همکاران در مراکز دولتی و غیر دولتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با غربالگری شنوایی کودکان گفت: پارسال کودکان 3 تا 6 سال را بیش از 85 درصد پوشش دادیم و برای پیشگیری از ناشنوایی و کم شنوایی کودکان، غربالگری نوزادان از بدو تولد در بیمارستان انجام می شود. در بحث غربالگری ژنتیک هم تمام خانواده هایی که فرزندان معلول دارند غربالگری ژنتیک آنها به طور رایگان انجام می شود .

کد خبر 2197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد