خراسان رضوی | تقویت شناسایی و جذب خیرین برای انجام امور حمایتی ضروری است

استاندار خراسان رضوی گفت: تقویت شناسایی و جذب خیرین و نیز شناسایی پتانسیل های جدید برای کمک به بهزیستی در انجام امور حمایتی و ارائه خدمات ضرورت دارد.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل و اعضا شورای معاونین بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت هفته بهزیستی گفت : تقویت شناسایی و جذب خیرین و نیز شناسایی پتانسیل های جدید برای کمک به بهزیستی در انجام امور حمایتی و ارائه خدمات ضرورت دارد.


استاندار خراسان رضوی  افزود :  ریشه ناکارآمدی در حوزه اقتصادی و فرهنگی خود را در سازمان بهزیستی و جامعه هدف آن نشان می دهد

وی گفت : عدم رعایت استانداردهای جاده ای و کیفیت تولید خودرو نتیجه در این میشود که شاهد رشد تصادفات و معلولیت های ناشی از آن و به تبع آن افزایش جامعه هدف بهزیستی باشیم.
وی ادامه داد: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز هرچه در حوزه اقتصادی کم کاری شود شاهد بیکاری و رشد آسیب ها خواهیم بود

رزم حسینی با اشاره به اینکه ازدواج های ناموفق که به دلیل عدم ارائه آموزشهای لازم انجام می شود پیامدهایی مانند طلاق را رقم می زند، افزود: بهزیستی با معلولیت های اجتماعی و جسمی مواجه است که خدمات دهی می کند اما به تنهایی در این زمینه نمی تواند و نیاز به کمک مردم و سایر نهادها دارد.
وی اظهار داشت: تقویت ارتباط مدیران بهزیستی با مدیران و معاونان در استانداری می تواند موجب افزایش هماهنگی و تسهیل پیگیری و انجام امورو نیز تسهیل سازی میان دستگاهی شود.
مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: تنوع و تعدد خدمات و جامعه هدف بهزیستی اهمیت کار این مجموعه را چند برابر کرده است.

حمید رضا پوریوسف با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۷۰ هزار مددجو در این استان زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که یک هزار و ۳۵۰ کارمند این سازمان در استان به آنها خدمات ارائه می دهند، افزود: جامعه هدف این اداره کل زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، معتادان، افراد اسیب دیده اجتماعی و غیره هستند

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقشار زیر پوشش بهزیستی معلولان هستند، افزود: هم اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی معلول دارای پرونده و خدمت گیرنده زیر پوشش هستند.

مدیرکل بهزیستی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۰۰ مرکز غیر دولتی دارای مجوز از این اداره کل به جامعه هدف در سط ح استان خدمت ارائه می دهد و ۱۲ هزار داوطلب و خیر نیز با بهزیستی همکاری ومشارکت دارند.

وی با اشاره به حجم بالای فعالیت ها و تنوع خدماتی که از سوی بهزیستی ارائه می شود، افزود: این استان در زمینه شمار کودکان بی سرپرست مقیم مراکز، معتادان متجاهر، معلولان و سالمندان مجهول الهویه و معتادان متجاهر رتبه اول کشور را دارد.

کد خبر 2189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد