راه‌اندازی سامانه «تصمیم» برای کاهش و کنترل طلاق با مشارکت قوه قضائیه/ طلاق یک راه‌حل پذیرفته شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه تصمیم در اجرای طرح کاهش و کنترل طلاق با مشارکت قوه قضائیه راه‌اندازی شده است، گفت: طلاق یک چاره و راه حل پذیرفته شده و در واقع مغبوض‌ترین حلال خداوند است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه تصمیم در اجرای طرح کاهش و کنترل طلاق با مشارکت قوه قضائیه راه‌اندازی شده است، گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه این است که همسران دچار مشکل و اختلاف، قبل از اینکه وارد سیستم انتظامی و قضایی شوند، از طریق سیستم غربال سامانه تصمیم که شامل مددکار اجتماعی، روانشناس و کارشناس خانواده است، مشاوره‌هایی را دریافت کنند که به سازش منجر شود و از وقوع طلاق جلوگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: طلاق یک چاره و راه حل پذیرفته شده و در واقع مغبوض‌ترین حلال خداوند است اما متاسفانه اکنون قبح مساله طلاق در جامعه ریخته و به رویه عادی تبدیل شده است و برخی به طلاق افتخار می‌کنند که پسندیده نیست. راه اندازی سامانه «تصمیم» خوب است اما کافی نیست؛ چراکه طلاق مساله‌ای چندبعدی است و تفاوتی که نسبت به سایر آسیب‌ها دارد، این است که علاوه بر عنصر فقر، عوامل دیگری در آن تاثیرگذار است.

وی، یادآور شد: با توجه به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی ۵ آسیب اصلی شامل طلاق، بیکاری، مفاسد اخلاقی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی در بهزیستی مدنظر است که برای مدیریت و کاهش آسیب‌ها، ستاد ویژه در بهزیستی تشکیل شده است که فرآیندها و اقداماتی که تاکنون انجام شده را مورد بررسی، بازنگری و بازبینی قرار می‌دهد.

قبادی‌دانا در پایان یادآور شد: برخی از موارد پیشگیری از طلاق باید از دوران کودکی در تربیت افراد مورد توجه قرار گیرد و افراد در قالب فعالیت‌های اجتماعی، آموزش سبک صحیح زندگی و مهارتآموزی روش درست زندگی کردن را تعلیم ببینند.

کد خبر 2184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =