کرمان|90% موفقیت های بعد از بهبودی و خروج از مراکز درمانی اعتیاد به مراقبت های خانواده و جامعه بستگی دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه  این هفته کرمان با تبریک هفته بهزیستی ، به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت : فرزندان شما در بهزیستی تمام تلاش و توان خود را برای خدمت به اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب به کار بسته اند.

وی  خشونت علیه کودکان ، زنان و سالمندان را شایع ترین آسیب ها معرفی کرد و افزود : برای مدیریت این آسیب ها خانواده ها و مردم نیز باید همکاری نمایند.

صادق زاده با اشاره به وجود 63 مرکز پذیرش و مراقبت کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدون سرپرست موثر اظهار داشت : خانواده ها و بستگان باید در قبال  نگهداری این فرزندان مسئولیت پذیر باشند.

ایشان با اشاره به وجود 5 میلیون فرد مبتلا به اعتیاد در کشور افزود: نزدیک به 100 هزار بیمار اجتماعی در استان کرمان وجود دارد که به عنوان نماینده دولت باید اعلام نمایم علیرغم همه اقداماتی که برای بهبودی این افراد انجام شده ، همچنان به یاری مردم و بنگاههای اقتصادی نیاز داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه کنشگران اجتماعی حق ندارند واقعیت مسائل اجتماعی را از مردم پنهان نمایند ؛ گفت: در شیوع مصرف مواد مخدر کاهش سن ، زنانه شدن اعتیاد و گرایش به مواد صنعتی گرچه واقعیت نگران کننده ای است اما باید بدانیم که 90% موفقیت های بعد از بهبودی و خروج از مراکز درمانی اعتیاد به مراقبت های خانواده و جامعه بستگی دارد .

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان با اشاره به آمار 1200 مرکز و موسسه خیریه همکار با بهزیستی در حوزه مسائل اجتماعی یادآور شد: برای موفقیت در ساماندهی مسائل اجتماعی باید از موازی کاری و تقرق خود داری کرد .

صادق زاده اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت ها را یکی از ابزار مهم در کنتر ل و کاهش معلول زایی دانست و افزود : 4400زوج  برای انجام مشاوره های ژنتیک معرفی شدند که 10درصد دارای فاکتور های خطر دارای شرایط انجام آزمایشات بودند .

وی در پایان با اظهار نگرانی از رشد آمار سالمندی در کشور و استان کرمان گفت : به نسبت رشد سالمندی 3/8% در کرمان ، زاد و ولد 3/1% رسیده  که باید برای کیفیت دوران سالمندی از ظرفیت خانواده و مراکز روزانه تفریحی – فرهنگی – آموزشی استفاده شود

کد خبر 2173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد