آذربایجان شرقی | افتتاح چهارمین بنیاد فرزانگان ونهمین مرکز مشاوره ژنتیک استان در مرند

چهارمین بنیاد فرزانگان و نهمین مرکز مشاوره استان به مناسبت هفته بهزیستی با حضور معاونین توانبخشی و پیشگیری استان در شهرستان مرند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان ،معاون امور توانبخشی استان در مراسم افتتاح بنیاد فرزانگان که با حضور معاون فرماندار شهرستان برگزار شد با اشاره به افزایش امید به زندگی ابراز داشت: 7/10 درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند و در زمینه سالمندی آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشوری را داراست که این میانگین در سطح کشور 6/9 درصد جمعیت می باشد.

اسمعیل محمدی پاینده، سالمندان را سرمایه های اجتماعی جامعه خوانده و ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی چهارمین بنیاد فرزانگان در سطح استان با برنامه ریزیهای فرهنگی بتوان بیش از پیش از پتانسیل های این پیشکسوتان درجامعه استفاده کرد.

معاون امور پیشگیری استان نیز در مراسم افتتاح نهمین مرکز مشاوره ژنتیک استان در مرند اظهار داشت :امیدواریم با همکاری تنگاتنگ این مراکز با معاونت پیشگیری استان بتوانیم طرح پیشگیری از معلولیتها رابه نحو احسن اجرا نماییم و این مهم کلیه افراد جامعه به ویژه خانواده های دارای عضو معلول را در بر می گیرد.

سوسن محسنی بابیان اجباری شدن مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج ،طبق برنامه ششم توسعه از پیش بینی پشتوانه ی قانونی در این زمینه خبر داده و برگزاری دوره های آموزشی برای خانواده ها توسط مشاوران ژنتیک جهت پیشگیری از معلولیتها را حائز اهمیت دانست .

3 واحد مسکن خانواده دارای دو عضو معلول و مددجویی احداثی با کمک هزینه مسکن بلاعوض بهزیستی و وام بدون کارمزد بنیاد مسکن از سایر افتتاحهای شهرستان مرند در هفته بهزیستی سال جاری بود .

کد خبر 2162

خدمات الکترونیک پرکاربرد