به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

نقش آفرینی‌های تشکل های اجتماع محور در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا قابل تقدیر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ۲۲ مرداد ماه روز ملی تشکلها و مشارکتهای اجتماعی را فرصتی برای قدردانی از تلاش‌های ارزشمند تشکلها و خیریه ها خواند و گفت: این روز فرصت مغتنمی است به منظور قدردانی از تلاش ها و نقش آفرینی‌های تشکل های مردم نهاد، خیریه‌ها و پویش‌های مردمی و درکل هرگونه فعالیت‌ داوطلبانه مردمی که با درکی عمیق و آگاهانه از موضوعات جامعه و شوری نشأت گرفته از شعور اجتماعی آنان، در حوادث گوناگون، ثوانح و بلایا در کنار مردم و در خدمت به همنوعان خود بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

سلطانی افزود: همه ساله به مناسبت روز ملی تشکلها و مشارکتهای اجتماعی برنامه‌های مختلفی در سطح استان برنامه‌ریزی و اجرا می شد اما امسال بدلیل شرایط کرونایی این برنامه ها از جمله نشست‌ها و هم اندیشی‌ها برگزار نشد. وی گفت: امسال با رویکردی متفاوت پویش های مردمی، تشکلها و خیریه ها برنامه های خود را به سمت حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه با کمک های مومنانه، آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در مقابله با ویروس کرونا، توزیع مواد ضد عفونی کننده و ماسک در مناطق حاشیه شهرها و سایر اقدامات خیر خواهانه معطوف ساخته اند. همچنین به همین مناسبت، بر اساس مصوبات شورای توسعه و حمایت از تشکلهای استان، استانداری، فرمانداریها و دستگاههای مسئول در این حوزه، ساماندهی پویش‌های مردمی، تقویت فعالیت تشکلها، خیریه‌ها و مشارکتهای اجتماعی را در جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در دستور کار خود دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان به نقش پر رنگ پویش‌های مردمی، تشکل‌ها و خیریه‌ها در کنترل و مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: گروهای داوطلب مردمی، در مدت ۶ ماه گذشته، اقدامات ارزشمندی را در جهت آگاه سازی جامعه، کمک به اقشار نیازمند و جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا انجام داده اند که قابل تقدیر است. البته انتظار داریم همچنان تشکلها و پویش‌های مردمی با افزایش توانمندیها و کسب مهارتهای بیشتر، با قدرت و قوت افزونتری در کنار دولت در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری و جذب مشارکت‌های مردمی تلاش کنند.

وی افزود: در ابتدای شناسایی کرونا ویروس، پویش های مردمی بسرعت شکل گرفتند، بطوریکه در سطح استان و کشور شاهد اوج گیری مشارکت‌های مردمی بودیم که البته رد پای این مشارکت های احساسی در اکثر رویدادها و حوادث نیز دیده می شود، اما انتظار داریم با طولانی شدن حضور این ویروس خطرناک، مشارکت‌های اجتماعی از حالت احساسی به یک حالت منطقی و عقلانی فعال در جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس تبدیل شود و تشکل‌ها بتوانند در کنار دستگاههای دولتی در حفظ سلامت اجتماعی سهیم باشند.

کد خبر 21506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد