ثبت روزانه ۳۳ درخواست برای فرزندخواندگی/ بیشترین درخواست‌ها از تهران، اصفهان و خراسان رضوی

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در طی ۳ ماه گذشته از آغاز فعالیت سامانه فرزندخواندگی، به طور میانگین هر روز ۳۳ درخواست جدید در ارتباط با فرزندخواندگی ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سعید بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره فعالیت سامانه ملی فرزندخواندگی اظهار کرد: این سامانه از شانزدهم اردیبهشت‌ ماه امسال فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و در طی این مدت بیش از 3 هزار درخواست کامل جدید در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان درخواست‌های جدید فرزندخواندگی در استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی مازندران و فارس ثبت شده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین طی 3 ماه گذشته از آغاز فعالیت سامانه فرزندخواندگی، به طور میانگین هر روز 33 درخواست جدید در ارتباط با فرزندخواندگی ثبت شده است.

بابایی افزود: پیش از این نیز 4 هزار پرونده به عنوان پشت نوبتی در استانها به ثبت رسیده بود و در برخی از روزها به سبب اتصال سامانه به سامانه استعلام ثبت احوال و ارور سیستمی مشکلاتی در ثبت اطلاعات متقاضیان به وجود آمده که با پیگیری مسئولان این مسئله در حال رفع است همچنین غیر از روزهای سیزدهم و شانزدهم مرداد ماه که سامانه به سبب رفع مشکل در دسترس نبود، در سایر روزها ثبت اطلاعات صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با فرآیند ثبت‌نام متقاضیان فرزندخواندگی در سامانه ملی فرزندخواندگی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام اولیه متقاضیان در مرحله بعدی اطلاعات به کارشناسان استانهای مربوطه انتقال می‌یابد تا مراحل بعدی اعم از مباحث مددکاری و انجام آزمایشهای مربوطه صورت پذیرد.

وی  با اشاره به شماره تلفن‌های پشتیبانی فنی سامانه ملی فرزندخواندگی ادامه داد: 66740054-021، 66740057 - 021 و داخلی 201 و 202 از ساعت 8 تا 16 در روزهای اداری پاسخگو خواهند بود.

بابایی خاطرنشان کرد: از بین متقاضیان جدید 71 درصد بدون فرزند، 17 درصد دارای فرزند و به دنبال فرزند دیگر و مابقی خانم‌های مجرد بوده‌اند همچنین بیشترین میزان درآمد خانواده متقاضی بر اساس خوداظهاری در استانهای زنجان، کرمانشاه و یزد بوده است همچنین خوداظهاری و اعلام وضعیت مالی یکی از فاکتورهای اطمینان‌بخش از وضعیت فرزندی خواهد بود که به فرزندخواندگی خانواده‌ای پذیرفته خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: 62 دکترا، 129 پزشک عمومی و 716 فوق‌لیسانس متقاضی فرزندخواندگی هستند.

کد خبر 21468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =