۶۴۰ هزار کودک تهران به غربالگری بینایی نیاز دارند

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان تهران با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان از ۱۵ تیر تا آخر آذرماه امسال، گفت: بر اساس آخرین سرشماری کشور حدود ۶۴۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در استان تهران ساکن هستند که باید با هدف پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران‌ محسن فتاپوراظهار داشت: امسال ۲۳۳ پایگاه ثابت و سیار با رعایت تمام جوانب بهداشتی برای غربالگری بینایی اختصاص یافته است تا خانواده‌ها نسبت به غربالگری کودکان اقدام و از این طریق با کنترل و پیشگیری به موقع از توسعه بیماری تنبلی چشم جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ تیرماه امسال تاکنون بینایی تنها ۱۲۰ هزار کودک غربالگری شده، ادامه داد: امسال شیوع ویروس کرونا باعث ترس خانواده‌ها از مراجعه حضوری به این مراکز شده است؛ ضمن اینکه بهزیستی استان تهران این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهد که در تمامی مراکز اعلامی مسایل بهداشتی به دقت رعایت می‌شود و مراحل بینایی‌سنجی با استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد.

به گفته وی کارشناسان با خانواده‌هایی که سال گذشته غربالگری کودکانشان را انجام داده‌اند تماس می‌گیرند و نسبت به حضور کودکان در این مراکز برای انجام غربالگری بینایی تاکید می‌کنند.

«فتاپور» اضافه کرد: سال گذشته ۶۱۶ هزار و ۱۹۰ کودک غربالگری شدند که از این تعداد 2 هزار و ۵۷۴ بیمار تنبلی چشم و ۱۸ هزار و ۴۲۹ فرد دارای اختلال به سایر بیماری‌های چشمی شناسایی شدند.

وی یادآوری کرد: خانواده‌ها برای کسب اطلاعات از پایگاه‌های مختلف غربالگری می‌توانند با شماره ۸۸۷۸۷۱۹۸ تماس حاصل کرده و به نزدیکترین پایگاه به محل زندگی مراجعه کنند.

کد خبر 21428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد