تهران| پاکدشت | اخبار پاکدشت در هفته بهزیستی

همزمان با فرا رسیدن هفته بهزیستی اولین گروه همیار زنان سرپرست خانوار مشاور حقوقی وابسته به بهزیستی راه‌ اندازی شد.

آغاز فعالیت اولین گروه مشاورحقوقی همیار بهزیستی استان تهران در شهرستان پاکدشت 
همزمان با فرا رسیدن هفته بهزیستی، در مراسمی با حضور مسئولین شهرستان، رئیس بهزیستی پاکدشت و معاونین اولین گروه همیار زنان سرپرست خانوار مشاور حقوقی وابسته به بهزیستی راه‌ اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی پاکدشت، محمود برزگر رئیس اداره بهزیستی پاکدشت در این آئین با اشاره به فعالیت گروه های همیار زنان سرپرست خانوار در پاکدشت گفت: این اولین  گروه همیار زنان سرپرست خانوار پاکدشت با عنوان موسسه حقوقی عدالت جویان پارسا مهر در زمینه حقوقی فعالیت خود را آغاز و از چرخه حمایتی بهزیستی با ایجاد اشتغال صورت گرفته خارج خواهند شد.
محمود برزگر افزود: برای راه اندازی گروه همیار زنان سرپرست خانوار  ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به آنان پرداخت شده است.
وی گفت: این گروه‌ها که متشکل از ۴نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش که از خدمات حمایتی و تحصیلی تا فوق لیسانس بهزیستی بهره مند بوده اند ، با تسهیلگری و  معرفی آنها به نهاد ها و سازمانهای مختلف سعی در ایجاد رونق کار موسسه خواهد داشت.
دیدار کودکان مهدهای کودک بهزیستی با سالمندان 
به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی،کودکان مهدهای کودک بهزیستی به دیدن سالمندان مرکزباغ تجربه رفتند. 
محمود برزگر دراین دیدار با اشاره به اینکه سالمندان چراغ راه جوانان هستند،گفت: دوران سالمندی را نیز می‌توان چون دوران جوانی و میانسالی زیبا کرد و با تدابیر و برنامه ریزی انجام شده، کودکان با تأسی از این موضوع و با هدف ارزش گذاری به مقام و الای پدر و مادر در خانه سالمندان حضور یافتند.
وی ادامه داد: احترام به سالمندان در فرهنگ ما از دیرباز وجود داشته و هنوز هم حفظ شده است.
اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار بهزیستی پاکدشت
آژانس بانوان  سرپرست خانوار باران به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در پاکدشت با پرداخت وام اشتغال افتتاح شد.
برزگر در مراسم افتتاح این آژانس بانوان گفت: این آژانس با هدف اشتغال و توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گروه هدف حوزه توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی راه اندازی شده است.
وی گفت: مهمترین برنامه بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار، بازتوانی برای رسیدن به استقلال و خودکفایی اقتصادی است. در همین راستا بهزیستی اقدام به پرداخت وام اشتغال برای  زنان سرپرست خانوار واجد شرایط  کرده است.
گفتنیست؛ در این آژانس زمینه اشتغال 10 زن سرپرست خانوار فراهم شده است.
برپایی مسابقات ورزشی بین فرزندان شبه خانواده به مناسبت هفته بهزیستی
همزمان با هفته بهزیستی به همت معاونت اجتماعی بهزیستی پاکدشت مسابقات ورزشی ویژه فرزندان شبه خانواده با حضور محمود برزگر رئیس بهزیستی ، مسئولین محلی و خیرین  برگزار شد.
برزگر هدف ازمسابقات را توسعه فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی و گسترش ورزش همگانی در بین فرزندان و ایجاد شور و نشاط در روحیه فرزندان مراکز شبه خانواده بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد این رقابتها  در رشته‌های دو و میدانی، شطرنج، تنیس روی‌میز، طناب کشی،در گروه سنی زیر 14 و در مرکز شبه خانواده ام البنین برگزارشد.
شایان ذکر است: در این مسابقات ورزشی فرزندان مراکز شبه خانواده دو مرکز حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت ام البنین (س) با یکدیگر به رقابت پرداخته و در پایان به نفرات برتر در دو گروه سنی هدایایی اهداء شد.
قول مساعد بخشدار مرکزی پاکدشت به جامعه هدف بهزیستی 
بازدید از منزل معلولین شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و به منظور بررسی مشکلات آنها از منزل معلولین با حضور خانی بخشدار مرکزی و مسئولین بهزیستی بهزیستی شهرستان بازدید شد؛ در این بازدید ضمن بررسی وضعیت اقتصادی و اجتماعی و مشکلات جسمانی و معیشتی آنها ، هدایایی نقدی جهت کم نمودن از مشکلات اقتصادی و درمانی اهداءشد.
در پایان بخشدار نیز قول مساعدت به افراد توانخواه تحت پوشش در زمینه کاستن از مشکلات آنها در آینده نزدیک خبر داد.


 

کد خبر 2139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد