غربالگری کودکان زیر شش سال را جدی بگیرید

طرح غربالگری کودکان بین سه تا شش سال در سراسر استان تهران در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران با تبریک عید غدیرخم و روز خبرنگار و اعلام اینکه طرح آمبلیوپی ویژه کودکان زیر شش سال همچون سال های گذشته، در جای جای استان تهران اجرا می شود، بیان داشت: طرح غربالگری بینایی با هدف پیشگیری از نابینایی و کم بینایی شدید در گروه سنی کودکانی که سه تا شش سال، سن دارند، در پایگاه های غربالگری تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.  
محسن فتاپور با موفقیت آمیز خواندن نتایج اجرای سال پیش این طرح در استان تهران افزود: در قالب این برنامه در سال ۱۳۹۸ تعداد ششصد و ۱۶ هزار و یکصد و ۹۰ کودک غربالگری شده که از این تعداد دو هزار و ۵۷۴ بیمار آمبلیوپ تشخیص و هجده هزار و ۴۲۹ فرد نیز اختلال  به سایر بیماری های چشمی تشخیص داده شده اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا امسال سختگیری های فراوانی با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز غربالگری صورت گرفته و ادامه دارد تا اطمینان خاطر مردم فراهم شود.  
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران با تاکید بر سلامت مکان های اجرای طرح، گفت: از والدین کودکانی که در استان تهران زندگی می کنند می خواهم کودکان خود را به این مراکز برده تا نسبت به سنجش بینایی آن ها اقدام لازم به عمل آید و مقابل بسیاری از هزینه های مادی و معنوی بعدی را بگیرند.
فتاپور با اعلام شماره ۸۸۷۸۷۱۹۸ اظهار داشت: خانواده های تهرانی در صورت مشاهده موارد مورد سوال و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با این شماره ارتباط گرفته و موضوعات خود را مطرح نمایند.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در پایان با تشکر از اصحاب رسانه که در سال های گذشته نسبت به آگاه سازی جامعه در مقوله غربالگری بینایی بهزیستی را کمک کرده اند، افزود: انتظار می رود در سال ۱۳۹۹ نیز چتر حمایتی رسانه های مختلف دیداری، شنیداری، مکتوب و دیجیتال بر سر غربالگری باشد تا خانواده های استان تهران برای تضمین فردای خود اقدام عملی را انجام دهند.

کد خبر 21296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد