سیستان و بلوچستان ا مشارکت 1200 نهاد خصوصی در خدمت رسانی به مددجویان/ 95 درصد خدمات بهزیستی توسط بخش خصوصی ارائه می شود

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بخشی از خدمات ارائه شده در حمایت از جامعه مددجویان و گسترش سلامت اجتماعی در این استان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی محمدرضا سراوانی به مناسبت هفته بهزیستی عنوان نمود ، بخشی از خدمات انجام شده در حوزه حمایت از جامعه مددجویان و گسترش سلامت اجتماعی را تشریح و اظهار کرد: سازمان بهزیستی حاصل اندیشه خردمندانه شهید فیاض بخش و مولود انقلاب اسلامی است. به اعتقاد من، این نهاد از زمان شکل گیری تا امروز 3 موج را گذرانده است. موج اول ایجاد ساز و کار و تشکیلات و جذب نیرو با سیاست کاملا دولتی و وابسته به دولت به گونه ای که کلیه منابع و اقدامات همه از کانال دولت تأمین شود.

وی افزود: در موج دوم سازمان بهزیستی به این نتیجه رسید که باید کار را به مردم واگذار کند، چرا که کار در حوزه اجتماعی تنها با اعتبارات و منابع دولتی و بدون حضور و مشارکت شرکای اجتماعی بسیار سخت و شاید غیرممکن است. به همین سبب در موج دوم این رویکرد ایجاد شد تا بسیاری از خدمات را واگذار کنیم به بخش غیر دولتی و شرکای اجتماعی.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهزیستی در حال تجربه موج سوم سازمانی خود است و فعالیت های این نهاد وارد فاز جدیدی شده؛ در این موج علاوه بر جذب شرکای اجتماعی، باید نسبت به تقویت سرمایه های اجتماعی نیز اقدام کند. امروز بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و این یک وظیفه برای این سازمان قلمداد می شود.

سراوانی با تاکید بر تفاوت و فهرست طولانی گروه های هدف این سازمان نسبت به سایر نهادهای خدمات رسان خاطرنشان کرد: 120 فعالیت در 3 طبقه و 4 معاونت تخصصی به جامعه مددجو خدمات ارائه می کند. گستره کمی و کیفی خدمات این نهاد بسیار زیاد است و از زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، همه گروه های معلولین، سالمندان، بیماران روانی و بخش عمده ای از معتادان را در بر می گیرد. مهم ترین دلیل اینکه قانون گذار از بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی یاد می کند نیز همین است.

50 هزار خانوار مستمری بگیر و 700هزار نفر دریافت کننده خدمت
وی با اشاره به وجود 50 هزار خانوار مستمری بگیر و 700هزار نفر دریافت کننده خدمات در سطح استان تصریح کرد: اگر تصور شود که سازمان بهزیستی به تنهایی می تواند از عهده این کار عظیم و وظیفه خطیر بر بیاید تصور کاملا اشتباهی ست. کما اینکه می بینید در قانون، کار اجتماعی در هر زمینه ای را در قالب کار تیمی و گروهی را مطرح می کند. در مورد تکدی گری قانون گذار می گوید متولی شهرداریست و سازمان بهزیستی باید به عنوان نهاد همکار فعالیت کند، اما در زمینه کودکان کار و خیابان می گوید سازمان بهزیستی متولی است 10 دستگاه دیگر باید هم افزایی کنند.

کد خبر 2120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد