تهران| پاکدشت |طرح مانا و استفاده از پتانسیل جوانان و نوجوانان برای ایجاد نشاط  و مشارکت اجتماعی در پاکدشت 

طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران برای اثر بخشی بیشتر طرح ها و برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در پاکدشت اجرا می شود. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی پاکدشت، محمود برزگر رئیس بهزیستی با آغاز به کار طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (طرح مانا )گفت  نوجوانان شرکت کننده دراین طرح در دامنه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال با روش تسهیل گری در امور مشارکتی در راستای پیشگیری از آسیبهای فردی و اجتماعی آشنا می شوند که از طریق پایگاه های سلامت اجتماعی جذب شده و فعالیت می کنند.
وی هدف از برگزاری دوره مشارکت اجتماعی نوجوانان را ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسسات غیر دولتی عنوان کرد و گفت: ارتقای توانمندی نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
برزگر ادامه داد: طرح مانا(مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) تابستان امسال در سه محور پایگاه سلامت اجتماعی، آموزش مهارت های اجتماعی و اوقات فراغت و با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به منظور بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان، با مشارکت فعال 10 تسهیلگر در  پایگاه سلامت اجتماعی تحت نظارت بهزیستی برگزار می شود. 

وی اضافه کرد:  بررسی رویکرد ها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و توانمندی مخاطبان موجب افزایش کارایی و اثر بخشی اقدامات می شود و این رویکرد به ویژه در گروه سنی کودکان و نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر اینکه زمینه ارتقای دانش و آگاهی آنان را فراهم کرده، توانمندی و ظرفیت سازی لازم برای ترویج پیام های پیشگیری شناخت مسائل و چالش های اولویت دار در نتیجه ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسئله را برای نوجوانان نیزفراهم می کند.
برزگر خاطر نشان کرد: در مدت زمان اجرای طرح والدین نیز درگیر بوده و باید فرزندان خود را در زمینه فراگیری مهارت های مختلف اجتماعی که در قالب این طرح بیان می شود همراهی کرده و حامی آنان باشند.


 

کد خبر 2119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد