تهران| دستگاه اسکن عنبیه معتادان متجاهر رونمایی شد

دستگاه اسکن عنبیه برای تشخیص میزان مراجعه مجدد، تشخیص هویت و میزان لغزش معتادان از سوی بهزیستی استان تهران در مرکز درمان اعتیاد ماده ۱۶ اخوان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز درمان ماده ۱۶(ویژه معتادان متجاهر) واقع در صفادشت شهرستان ملارد، دستگاه اسکن عنبیه رونمایی شد. دستگاه مذکور ظرفیت این را دارد در صورتی که فرد معتاد گم شود و خانواده ها به این مراکز مراجعه کنند، آدرس و محل آنها به خانواده هایشان اعلام شود. هزینه این دستگاه ۲۲ میلیون تومان اعلام شد.
داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران در حاشیه رونمایی از این دستگاه گفت: تاکنون با گذشت چند ماه از سال، اعتباری برای نگهداری از معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ به بهزیستی تخصیص نیافته است که این موضوع منجر به کاهش کیفیت خدمات به این افراد آسیب دیده می شود.
وی تاکید کرد: همچنین اعتماد مراکز و موسسات بخش خصوصی نیز در پی عدم تخصیص اعتبارات، از بین خواهد رفت.
بیات نژاد در پاسخ به خبرنگار پانا درباره میزان اعتبارات مراکز ماده ۱۶ گفت: برای سه ماه اول سال ۹۸ میزان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که هنوز ریالی از این اعتبار تخصیص نیافته است.
به گفته وی، از نیمه دوم سال ۹۶ که ساماندهی و درمان معتادان متجاهر به بهزیستی واگذار شد، قرار شد بعد از درمان و بهبود، مسیر توانمندسازی بر اساس استعداد و علایق آنها ایجاد شود. در این راستا معتادان بهبودیافته آموزش های لازم را در مراکز می بینند که در نهایت منجر به اشتغال آنها خواهد شد.

کد خبر 2106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد