یزد|75 درصد بودجه بهزیستی در حوزه توانبخشی است

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: ۷۵ درصد بودجه بهزیستی را در حوزه توانبخشی ذکر کرد.


نادر هومنیان در جلسه شورای اداری بهزیستی استان یزد گفت: یکی از وظایف بهزیستی پیگیری و اجرایی شدن قانون جامع معلولین است و برای اجرایی شدن آن نیاز به بسیج همگانی کلیه دستگاههای استان است.
وی با اشاره به تاریخچه تاسیس بهزیستی در سال ۵۹ توسط شهید دکتر فیاض بخش گفت: در بهزیستی ۱۹۰ فعالیت در ۵ معاونت در حال انجام است.
نادر هومنیان با تقسیم فعالیتهای بهزیستی به دو دسته گفت:  یک دسته فعالیتهایی است که به جامعه هدف اختصاص دارد و بیشتر در زمینه توانبخشی و اجتماعی است.
وی افزود: بخش دوم فعالیت ها عموم مردم را در بر می گیرد که در حوزه پیشگیری است.
هومنیان دامنه خدمات و فعالیت های حوزه پیشگیری را کل جامعه دانست گفت: متأسفانه اعتبارات این حوزه کم است.


سرپرست بهزیستی استان یزد با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در استان گفت: باید طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تدوین و به دستگاه های استان جهت اجرا ارائه شود.
وی بر توجه به ظرفیت مشارکت استان تاکید کرد و گفت: شورای مشارکتهای استان در سالهای گذشته قوی نبوده و باید در دستور کار قرار گرفته و به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
هومنیان تعداد موسسات تحت نظارت بهزیستی را هزار موسسه عنوان کرد و گفت: ۹۹درصد فعالیتهای بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است و متوسط ۳ هزار نفر پرسنل در این حوزه مشغول به کار هستند.
وی بر مناسب سازی اماکن عمومی شهر جهانی یزد ویژه سالمندان و معلولین تاکید کرد و گفت: بسیاری از توریستهایی که به شهر یزد می آیند سالمندان هستند لذا مناسب سازی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
جلسه شورای اداری بهزیستی استان یزد با حضور ترحمی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، خامسی؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ریاحی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.

کد خبر 2097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد