توانمندسازی جامعه هدف، اصلی ترین هدف بهزیستی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی، هدف تمامی فعالیت های بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف برای زندگی بهتر در جامعه عنوان کرد.

دکتر فرگل صحاف در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشریح عملکرد این اداره کل، رسانه ها را از ارکان مهم در اطلاع رسانی عملکرد این اداره کل دانست.
وی با بیان اینکه سهم بهزیستی استان از نظر پرسنل چهار درصد است، گفت: فعالیت های این مجموعه دو برابر سهم پرسنل است.
 

وی، تلاش برای حفظ کیان خانواده‏ های آسیب دیده و آسیب‏ پذیر، نگهداری و مراقبت و توانبخشی معلولان و آماده سازی آنان برای از سرگیری زندگی عادی در جامعه، توسعه پژوهش‏های کاربردی برای پیشگیری از معلولیت‏ها و آسیب‏های اجتماعی و بازپروری آسیب دیدگان اجتماعی را از اهداف اصلی بهزیستی عنوان کرد.

صحاف در خصوص تعداد خانوار های  مستمری بگیر امور اجتماعی مستمری بگیران این اداره کل گفت: در حال حاضر نزدیک ۲۳ هزار نفر در استان مستمری بگیر داریم. هم چنین در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، نزدیک ۹ هزار پرونده در این حوزه به بخش خصوصی واگذار شده است.

افزایش چند برابری فعالیت ها بعد از شیوع ویروس کرونا

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه دومین نشست خبری با اصحاب رسانه،  از افزایش چند برابری فعالیت ها در این اداره کل بعد از شیوع ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط امروز اقدامات زیادی در راستای کاهش فشار مالی روی افراد تحت پوشش از یکسو و مراقبت از افرادی که در مراکز این مجموعه نگهداری می شوند، صورت گرفته است.
صحاف گفت: از شیوع کرونا تا تاکنون ۸۲ میلیارد ریال در استان هزینه شده است.  هم چنین به منظور تثبیت شغلی افراد تحت پوشش تسهیلات کرونایی کم بهره در نظر گرفته شده و بیش از ۲۲۰ نفر برای دریافت وام پنجاه میلیون ریالی به صندوق ولایت معرفی شده اند.  
وی گفت: در پنج ماهه اخیر با افزایش دو تا سه برابری تماس ها با خطوط ۱۲۳ و ۱۹۸۴ نسبت به مدت مشابه در سال قبل مواجه بودیم.
مدیر کل بهزیستی استان تاکید کرد: از آغاز شیوع کرونا، پروتکل های بهداشتی در مراکز بهزیستی کاملا رعایت می شود و حتی بازدیدهای کارشناسان از مراکز نگهداری کودکان، سالمندان و ... حذف شده و تمام ارتباط ها به صورت تلفنی یا اینترنتی انجام می شود.
صحاف از توزیع ۲۷۷ تن مرغ به ارزش حدود ۳۳ میلیارد ریال و پرداخت ۱۱میلیارد ریال به حساب مددجویان و معلولین پشت نوبت مستمری بعد از شیوع کرونا تا به امروز خبر داد.

اهتمام بر توسعه دولت الکترونیک در بهزیستی

دکتر صحاف در ادامه نشست خبری، توسعه دولت الکترونیک در راستای تسریع و شفاف سازی فرایندها را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و افزود: در این راستا سامانه هایی از قبیل میز خدمات الکترونیک، سامانه دیده بان، سامانه فرزند خواندگی، سامانه نظارتی ۱۴۸۲ و سامانه تصمیم ارائه خدمت می دهند.

وی با اشاره به شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: به منظور جلوگیری از بازدیدهای بی مورد و حضوری از مراکز سامانه بازدید آنلاین راه اندازی شده است و ۳۴۰ مورد بازدید آنلاین صورت گرفته است.

حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه گزارش خود در دومین نشست خبری  با اشاره به اهمیت امور مربوط به حوزه زنان و کودکان افزود: به همین منظور چهار حوزه امورزنان و خانواده، امور شبه خانواده، مهدهای کودک و امور آسیب دیدگان اجتماعی، به زنان نیازمند و کودکان بی سرپرست، بدسرپرست، آسیب دیدگان اموراجتماعی در معرض آسیب را تحت پوشش قرار می دهد.
صحاف با تاکید بر آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار افزود: در این رابطه اقدامات زیادی از قبیل آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، پرداخت سرمایه کاربلاعوض، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه سلامت جسمی وروانی زنان خانواده های نیازمند، تقویت و توسعه گروه های همیار زنان و بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری عنوان کرد.
 
صحاف، توانمند سازی کودکان و نوجوانان از طریق پرداخت سرمایه کار، کمک هزینه ترخیص، کمک هزینه آماده سازی شغلی و بیمه آتیه فرزندان تحت سرپرستی را از  اهم اقدامات صورت گرفته در این زمینه دانست.

کد خبر 20844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد