البرز | کرج | نخستین نشست هم اندیشی مراکز نگهداری سالمندان با مدیر بهزیستی کرج برگزار شد

مدیر بهزیستی کرج نیازمندی سالمندان را اینگونه برشمرد : احتیاجات عاطفی و معیشتی، احتیاج به تفریح و نیاز به شرکت در زندگی اجتماعی با امنیت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : اولین نشست هم اندیشی مراکز سالمندان با حضور « علیرضا فتاح پور » مدیر بهزیستی شهرستان کرج و معاون توانبخشی با هدف بررسی و هم اندیشی جهت ارتقاء کیفیت مراکز و مرتفع کردن مشکلات موجود برگزار شد.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج گفت :پس از ۶۰  سالگی را که اصطلاحاً دوران بازنشستگی نامیده می شود، دورانی نیست که فقط به انتظار مرگ سپری شود. بلکه همانگونه که جامعه شناسان گفته اند این مرحله از عمر،  دوران سوم زندگی است.در جامعه ما افراد به طور متوسط تا ۸۰  سالگی امید به زندگی دارند.

وی افزود :برخی با نقش های جدیدی که مطابق با وضعیت آنهاست این دوره را به دوره ای نسبتاً فعال و رضایت بخش بدل می سازند.

فتاح پور اظهار داشت :برنامه ریزی صحیح  و استفاده  از وجود سالمندان و تجربیات آنها، هم  تنهایی آنان را برطرف می کند  و احساس هرز و پوچ بودن را در آنها از بین می برد و هم منبعی مفید  و ارزشمند از معلومات و تجربیات را در اختیار جوانان نسل بعد قرار می دهد.

این مقام مسئول بیان کرد :در هر حال علاوه بر خصوصیات فردی، شرایط اجتماعی و به ویژه شرایط خانوادگی شخص سالمند هم بسیار مهم است.شرایط مناسب خانواده و جامعه می تواند شخص را به سوی پذیرش وضعیت جدید سوق دهد و شرایط نامناسب خانواده و جامعه می تواند او را منزوی و تنها کند.

وی اضافه کرد :میزان سلامت جسمی شخص سالمند در این مرحله از زندگی ، عاملی مهم در وضعیت زندگی اجتماعی اوست، چرا که برای هر نوع مشارکت اجتماعی در مورد سالمندان ، ابتدا میزان سلامت آنها مطرح می باشد.

کد خبر 2064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد