البرز | بازدید مدیرکل بهزیستی استان از کمپ ترک اعتیاد در شهرستان نظرآباد

جامعه امروز ما جامعه ای در حال گذار است ، از سنت به مدرنیته که این موضوع باعث پیامد هایی در جامعه ، نظام و خانواده است . آثار مخرب آن تهدید کننده جوانان و مردم ماست و باید تمام همت خود را برای عبور از این گذار بکار بگیریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز و درآخرین روز از اجرای برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی دکتر "اسدالله حیدری" مدیرکل بهزیستی استان به همراه سیدجواد عبادی رئیس بهزیستی نظرآباد و معاونین وی از کمپ ترک اعتیاد " فردای درخشان البرز " بازدید به عمل آوردند.


دکتر حیدری در حاشیه این بازدید گفت : ما در استان البرز ۱۰۳ مرکز اقامتی میان مدت (کمپ ترک اعتیاد) فعال داریم که به افرادی که سوء مصرف مواد مخدر دارند خدمات ارائه میدهند و کلیه این مراکز با رعایت استانداردهای اعلامی سازمان بهزیستی با حضور پزشک و روانپزشک و مددیار اعتیاد و با نظارت بهزیستی فعالیت می نمایند.

بهزیستی بعنوان یکی از دستگاههای کاهش دهنده و کنترل کننده آسیب ها در اجتماع است، امروزه متاسفانه بحث اعتیاد یکی از اساسی ترین مباحث جامعه ما و جوانان ماست.

جامعه امروز ما جامعه ای در حال گذار است ، از سنت به مدرنیته که این موضوع باعث پیامد هایی در جامعه ، نظام و خانواده است . آثار مخرب آن تهدید کننده جوانان و مردم ماست و باید تمام همت خود را برای عبور از این گذار بکار بگیریم.

کشور ما در دو بخش درگیر مقوله اعتیاد است و پدیده مواد مخدر که بخش سخت افزاری آن مقابله با عرضه مواد مخدر ست که کار نیروهای امنیتی و نظامی و اطلاعاتیست که در این حوزه این عزیزان همواره موفق بوده اند ، با توجه به اینکه در همسایگی ما کشوریست که از بزرگترین تولید کنندگان مواد مخدر است و همین باعث شده که بسیاری از استان های ما تبدیل شده به معبر و ترانزیت جهت حمل مواد مخدر شده است و همین در دسترس بودن مواد مخدر بسیار آسیب رسانده به جامعه ما  و پیامد بسیار بدی داشته برای مردم ما و باید دستگاههایی وجود داشته باشد برای مبارزه با شیوع این پدیده که با روش هایی نوین و تخصصی برای مقابله با این مسئله تلاش کنند.

بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب های  در کنار سایر ارگانها مثل آموزش و پرورش ، دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای نظامی و انتظامی ، استانداری ها و شورای مبارزه با مواد مخدر خدمات ارائه می دهد.

دکتر حیدری ادامه داد : و البته ایران کشوری پیشتاز در امر مبارزه با مواد مخدر است که دولت و نهادهای اجتماعی در مساله اعتیاد دارای مسئولیت هستند که امروز با برنامه ریزی های انجام شده با نهادهای متعدد مردمی برنامه هایی را در زمینه کمک به افراد بهبود یافته برای نجات آنان از دام اعتیاد به انجام رسانده ایم.


دکتر حیدری مهمترین راهکار ترک اعتیاد را حمایت خانواده ها دانست و گفت: مراکز ترک اعتیاد نقش خانواده ثانویه را بازی می کنند.


مدیرکل بهزیستی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از بهزیستی شهرستان نظرآباد برخی نکات را به جهت تقویت عملکرد هرچه بهتر کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان بیان کرد.
 

کد خبر 2053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد