آذربایجان شرقی | ساخت 8213 مسکن برای خانواده های دارای دو عضو معلول استان

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ،ساخت 8213 مسکن برای خانواده های دارای دوعضو معلول در استان آذربایجان شرقی طی 16 سال اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی ، محسن ارشد زاده در مراسم افتتاح 56 واحد مسکونی آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان اهر که با حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی،رئیس سازمان بهزیستی کشور ،فرماندار و نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛با اشاره به کمک ویژه به تامین مسکن معلولین از سال 94 تاکنون ابراز داشت:16 واحد از 56 پروژه های مسکن متعلق به خانواده های دارای دو معلول می باشد که 18 میلیون وام بلاعوض مسکن به این خانواده ها در مناطق روستایی و 30 میلیون در مناطق شهری تعلق می گیرد.

کلینیک مددکاری آتیه سازان رها "دومین افتتاح بهزیستی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر بود که با حضور مدیر کل بهزیستی استان به بهره بر داری رسید.

ارشدزاده با اشاره به برون سپاری خدمات به بخش غیر دولتی از ایجاد بخشهای تخصصی غیر دولتی خبر داده و افزود: هدف از ایجاد کلینیک های مددکاری ارائه خدمات به گروههای آسیب پذیر در حوزه امور اجتماعی می باشد و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ،آسیب دیده و در معرض آسیب می باشد.

وی با خاطرنشان کردن خرید خدمات بهزیستی از این مراکز ابراز داشت:در این مراکز به دو دسته مددجویان قابل بازتوان و غیر قابل بازتوان تقسیم می شوند که توانمندسازی و اشتغال افراد قابل بازتوان ،رسیدگی به مشکلات آنان ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی بخشی از فعالیت های کلینیک های مذکور می باشند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لزوم پیگیری امور معلولین ،عملکرد بهزیستی را مطلوب توصیف نموده و بر نوآوری و خلاقیت در زمینه حل مشکلات اقتصادی این قشر از طریق توانمند سازی و اشتغال آنان تاکید نمود.

کد خبر 2043

خدمات الکترونیک پرکاربرد