گیلان | همگام با کودکان و سالمندان در جهت بهداشت سلامت اجتماعی

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: همراهی کودکان در کنار سالمندان باعث افزایش روحیه نشاط و خودباوری در بین سالمندان و کودکان گشته و پیوندی عاطفی بین دو نسل برقرار میسازد

به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی همایش مشترک پیاده روی سالمندان در کنار کودکان مهد های کودک د رجهت نشاط اجتماعی و بهداشت سلامت روان با حضور نماینده محترم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  جناب دکتر حسنی ، مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ، رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر رشت آقای عاقل منش و ریاست بهزیستی شهرستان رشت خانم دکتر ییلاق بیگی و جمعی از سالمندان مراکز و کودکان مهدهای کودک برگزار گردد.

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در این همایش پیاده روی گفت: اهداف سازمان بهزیستی پر کردن شکاف های بین نسلی و ایجاد ارتباط صمیمانه و عاطفی بین نسل هاست بویژه سالمندان و کودکان که آینده ساز هستند.

وی افزود: امروز به صورت نمادین 400 کودک و سالمند در این همایش، پیاده روی و نرمش انجام دادند.

نحوی نژاد هدف از این همایش را گسترش فرهنگ پیاده روی  برای ارتباط عاطفی و صمیمی بین نسلی دانست و گفت : با گسترش این نوع ورزش به سلامت جامعه و ارتباط سرمایه های اجتماعی کمک می شود .

مدیرکل بهزیستی گیلان  گفت: همراهی کودکان در کنار سالمندان باعث افزایش روحیه نشاط و خودباوری در بین سالمندان و کودکان گشته و پیوندی عاطفی بین دو نسل برقرار میسازد

وی بیان کرد : امروزه بیشتر سالمندان در معرض خطر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، چربی خون و سایر بیماری ها به دلیل عدم تحرک کافی و ورزش نکردن هستند که می بایست حتماً سالی دو بار با غربالگری و چکاپ کامل خود به فکر سلامت جسم و تن خود باشند.

دکتر نحوی نژاد گفت: افزایش نرخ سالمندی دراستان گیلان در حال رشد است به طوری که هم اکنون درصد بالایی از جمعیت مردم این شهرجزء سالمندان هستند.

 تصریح کرد: باید با احترام و اکرام با والدین به ویژه در زمان سالمندی و سالخوردگی رفتار کرد و برای نهادینه کردن این رفتار اجتماعی باید فرهنگ سازی کرد.

وی با تاکید برانجام ورزش، تغذیه مناسب و دوری از مصرف دخانیات افزود: همه افراد، پیر می شوند مهم سالم پیر شدن است.

کد خبر 2015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد