استان کهگیلویه و بویراحمد |  دیدار مدیرکل و کارکنان بهزیستی استان با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد

آیت الله ملک حسینی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی کار در بهزیستی و جامعه هدف این نهاد را سخت و در عین حال افتخار دانست

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد:  نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با تشریح و تبیین برخی ویژگی ها و شاخص های مهم مدیریتی بویژه در دستگاه ها و نهادهای حمایتی همچون بهزیستی تاکید کرد که مدیران این نهاد مراقب امیتاز دهی و تطمیع از سوی برخی افراد زیاده خواه که با زیاده خواهی و هوچی گری در پی امتیاز گیری و تضییع حقوق افراد مستحق هستند، باشند.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مدیران این نهاد حمایتی به فراخور وظایف و رسالت سنگین آنها باید همواره شجاعت در برابر این گونه افراد زیاده خواه را چاشنی کار و مسئولیت خود کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که مدیران این نهاد حمایتی باید سطح آگاهی و دانش خود را نسبت به انواع نیازهای مردم در هر منطقه ای از استان بالا ببرند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تعمیق و نگاه جامع به این مهم و همچنین تامین یک بسته کامل از نیازهای هر شهرستان و بخش های مختلف از سوی مدیران بهزیستی در شهرستان های هشت گانه استان را یادآور شد و تاکید کرد: نباید کوچکترین نیازی از قلم نگاه آنها حذف شود.

آیت الله ملک حسینی تعهد به این امر را شاخصی برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی و حرکت به سمت توسعه و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: البته شناسایی نیازها و توزیع و تامین رفاه اجتماعی باید بر پایه عدالت و اعتدال و نه مساوات باشد که گاه حتی مساوات خود عین بی عدالتی است.

وی همچنین به برخی آسیب های اجتماعی در جامعه و نقش تعیین کننده بهزیستی در کاهش، کنترل و جلوگیری معقولانه و مسئولانه از این آسیب ها اشاره کرد و گفت: بروز این آسیب ها در حقیقت ناشی از معلولیت هایی است که در گذشته از سوی نهادها و متولیان مربوطه صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: یک جوانی که با عربده کشی در خیابان برای مردم ایجاد مزاحمت می کند ناشی از کم کاری و سهل انگاری مسئولان و نهادهای مربوطه در گذشته است و اکنون سازمان بهزیستی باید با صرف اعتبار و وقت زیاد، مشغول ساماندهی و کنترل رفتاری این افراد باشد.

آیت الله ملک حسینی همچنین تکثر وظایف در سازمان بهزیستی را به صلاح نداست و تاکید کرد: افزایش میزان وظایف و مسئولیت ها به کار اصلی و سازمانی که خدمت رسانی به جامعه هدف و معلولان است نیز لطمه می زند.

وی همچنین برخی تعاریف و مفاهیم متداول امروزی در مورد برخی مصادیق همچون کودکان کار را ناصحیح دانست و گفت: طرفدار کار کردن برای یک کودک و نوجوان البته به مفهوم واقعی و درست آن هستم.

آیت الله ملک حسینی کار در بهزیستی و جامعه هدف این نهاد را سخت و در عین حال افتخار دانست و گفت: کار کردن در این نهاد بر خلاف کار از نوع کارمندی و حتی کارگری به مفوم امروزی آن است.

وی با بیان اینکه بین مفهوم کار جهادی و کارمندی باید تفاوت قایل شد، گفت: یک نیروی جهادی در کارزار و میدان کار هم خوب می بیند، هم می فهمد، هم با حساسیت در مسیر رضایت الهی حرکت می کند و البته تا حصول نتیجه مطلوب نیز کار را رها نمی کند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کارکنان این نهاد حمایتی اکنون بدون کمترین چشمداشتی و با حداقل امکانات مشغول خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف خود هستند.

آیت افشار مهر تاکید کرد: برخی ها سازمان بهزیستی را تنها متولی خاص برای ساماندهی و کنترل آسیب های اجتماعی و یا جمع آوری معتادان و کودکان کار و خیابانی می دانند که باید این نوع نگاه و رویکرد اصلاح شود.

وی ابراز داشت: این نهاد بارها در انجام و ساماندهی وضع آسیب های اجتماعی حتی فراتر از وظایف و مسئولیت های محوله کار کرده و برخی کم کاری ها و کم توجی های سایر متولیان امر از سوی این نهاد جبران شده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد همچنین از کاهش شمار معلولان و نرخ معلولیت در استان خبر داد و گفت: تعداد معلولان شناسایی شده و زیر پوشش این نهاد حمایتی از ۱۸ هزار نفر به حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش پیدا کرده اند.

افشار مهر کاهش حدود پنج هزار و ۸۰۰ معلول استان ظرف سال های گذشته را نتیجه انجام اقدام های پیشگیرانه و طرح های غربالگری در حوزه های مختلف بویژه در زمینه آزمایش ها و مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج و طرح های بینایی سنجی و شنوایی سنجی ذکر کرد.

وی همچنین از ساخت بیش از ۲۵۰ مسکن مددجویی برای خانواده های ۲ معلولی زیرپوشش بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: در هفته بهزیستی امسال نیز ۴۸ خانواده دیگر صاحب مسکن خواهند شد.

افشار مهر گفت: میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان برای ساخت منازل مسکونی شهری حدود ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها نیز ۱۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی ابراز داشت: حدود ۵۰۰ خانواده بالای ۲ معلولی مشمول اجرای این طرح در سطح استان هستند که تاکنون حدود نیمی از این خانواده ها صاحب مسکن شده اند.

کد خبر 2014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد