البرز | مدیرکل بهزیستی استان البرز با همکاران شهرستان فردیس دیدار کرد

ما یک دستگاه حمایتی هستیم و همه ما از ریاست محترم سازمان تا تمامی کارکنان عزیز یک مددکار اجتماعی محسوب میشویم و باید افکار مردم و جامعه و نگرششان را نسبت به خودمان و سازمان همواره مثبت نگه داریم. باید با پاکدستی و نیک نامی و شفافیت اطلاع رسانی کنیم و به این مهم دست یابیم که جزء شعارهای هفته بهزیستی است و نیازهای جامعه ی امروز ما نیز همین شفافیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : صبح روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه دکتر « اسدالله حیدری » مدیرکل بهزیستی استان البرز برای دیدار و گفتگو با همکاران بهزیستی شهرستان فردیس و بررسی مسائل و چالش های موجود و همچنین برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی به این شهرستان سفر کرد.

در این نشست صمیمی دکتر حیدری پس از تبریک به مناسبت دهه کرامت و هفته بهزیستی اظهار داشت : در شعار هفته بهزیستی امسال آمده است بهزیستن در گام دوم ؛ شفافیت ، توانمند سازی و ارتقای سلامت اجتماعی ، که این دقیقا کلید واژه ای بسیار با اهمیت است که برنامه های استراتژیک و اهداف اساسی و کلی سازمان را در بر میگیرد و اجرای این هم بر عهده شما همکاران عزیز است که در صف مقدم خدمت به مردم ایستاده اید.

دکتر حیدری ادامه داد: انتخاب آقای محمد زاده که فردی بسیار با اخلاق و پاکدست و کارآمد هستند بعنوان رئیس بهزیستی فردیس انتخابی شایسته بود چون با توجه به اینکه شهرستان فردیس پر تراکم و آسیب خیز است بسیار نیازمند مدیری لایق و کاردان است.
کار در بهزیستی بسیار سخت و طاقت فرساست اما بسیار ارزشمند است که ما روزانه با دردمند ترین انسان ها در تماس هستیم و باید مرحمی باشیم بر درد دردمندان و اقشار فرودست و آسیب دیده و البته که این فرصتی مغتنم است که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

فردیس شهرستانی بسیار پر جمعیت است که بسیار مهاجر پذیر و آسیب خیز است با تراکم جمعیت که این تراکم  نه تنها در استان بلکه در کشور رکورد دار است و بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته مهاجرین فردیس عمدتا از اقشار فرودست جامعه و به قصد تأمین زندگی و معیشت آمده اند و هرچه آمار این مهاجرین بیشتر باشد کار ما بیشتر و مشکلتر است و خواهش دارم مخلصانه کمک کنید که این دوران بحران را پشت سر بگذاریم، کار در این شرایط هم برای شما سخت است هم برای ما که مدیریت بهزیستی کل استان را بر عهده داریم.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد : وضعیت اقتصادی کشور وضعیت خوبی نیست و ما نه تنها اعتباراتمان کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش قابل توجهی نیز داشته است اما مشکلی که داریم اینجاست که وقتی پول و بودجه ای تخصیص داده می شود یعنی باید پول در حساب باشد که پرداخت شود ولی به دلیل اینکه نقدینگی در کشور در سطحی بسیار پایین است امکان پذیر نیست.

حتی در اواخر سال گذشته در حدود سه میلیارد تومان تخصیص داشتیم که بدلیل نبود پول نقد در خزانه نتوانستیم این پول را دریافت کنیم بهرحال مشکلات عدیده ای داریم و اعتبارات جاری استان البرز بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بود که امروز به ۴۰ میلیون تومان تقلیل پیدا کرده که این مبلغ حتی کفاف قبوض یک مجتمع ما را هم نمیدهد.

بنابراین باید در این دوران به شدت سیاست صرفه جویی را پیش بگیریم و در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم حداقل مبالغی را بعنوان رفاهی برای همکاران در نظر بگیریم چون محل پرداخت اینها از یک جاست .ما از ستاد بهزیستی استان مبحث صرفه جویی را شروع کردیم و توانستیم که هزینه ها را تا حد خوبی کاهش دهیم.

دکتر حیدری در ادامه اذعان داشت : انسان به قدر توانش مسئولیت دارد و به اندازه سعی و تلاشش میتواند مرحمی باشد بر زخم انسان های دردمندی که روزانه به ما مراجعه میکنند همه ما مسلمانیم و معتقد و میدانیم علی رغم محدودیت ها فعالیت در بهزیستی جز کارهای بسیار خاص هست و بنظر من مرحمتیست که از جانب خداوند به ما شده است.


در این مدت هم در سطح استان و هم در سطح کلان ملی و کشور انصافا هم در دوران مدیریت دکتر محسنی که از مدیران بسیار پرتلاشی بودند و امروز هم دکتر قبادی دانا آمده اند که یک جوان بسیار با انرژی ، پرتلاش و ساعی و بسیار هوشمند هستند که تلاش های زیادی در جهت رفاه حال همکاران انجام میدهند.

هنوز در کشور بحث افزایش حقوق ها حل نشده است و هنوز بین دولت و مجلس اختلاف نظر وجود دارد بین ده درصد بعلاوه چهارصد هزار تومان یا اینکه فقط ده درصد اضافه پرداخت شود ولی ما خداروشکر اصلاحاتی در احکام کارمندان ایجاد کردیم و قراردادی ها ۴۳ درصد و بخشی از همکاران رسمی  ۳۸ درصد اضافه حقوق منظور شد.

وی گفت : در این شرایط بسیار بد اقتصادی کار بسیار سخت است اما خداروشکر باز هم اتفاقاتی خوب در بهزیستی رخ داد و مددجویانی که حتی تا ۱۵ سال هم پشت نوبت مستمری بودند از اواخر سال گذشته و اوایل امسال همگی وارد سامانه شدند و تحت پوشش مستمری سازمان قرار گرفتند و از دیگر دلایل مراجعه مکرر توانخواهان حوزه توانبخشی به اداره این بود که معلولین عزیزی بودند که فقط خودشان تحت پوشش بودند و امروزه این مسئله نیز حل شد و همه اعضای خانواده آنها نیز تحت تکفل و وارد سامانه مستمری شدند بشکل کاملا متمرکز و ملی تحت تکفل قرار گرفتند.


علاوه بر این در خواستی که از شما عزیزان دارم اینست که ما بعنوان یک دستگاه حمایتی نیاز داریم به سرمایه های اجتماعی یعنی اگر خدای ناخواسته مردم به ما اعتماد نکنند و بهزیستی را بعنوان یک دستگاه پاک و کارآمد نشناسند و نگاه و نگرش مردم به ما منفی باشد قطعا بدنبال ما نخواهند آمد و این مشارکت ها هم تنها مالی نیست همینکه یک نگاه مثبت نسبت به ما داشته باشند یک سرمایه اجتماعی و معنوی ارزشمند است که میتوانیم از آن در جهت پیشبرد اهدافمان استفاده کنیم.

ما یک دستگاه حمایتی هستیم و همه ما از ریاست محترم سازمان تا تمامی کارکنان عزیز یک مددکار اجتماعی محسوب میشویم و باید افکار مردم و جامعه و نگرششان را نسبت به خودمان و سازمان همواره مثبت نگه داریم.
باید با پاکدستی و نیک نامی و شفافیت اطلاع رسانی کنیم و به این مهم دست یابیم که جزء شعارهای هفته بهزیستی است و نیازهای جامعه ی امروز ما نیز همین شفافیت است.

همانطور که در قالب شعار امسال هفته بهزیستی آمده است باید تلاش کنیم توانمند سازی را بصورت یک استراتژی انجام دهیم و مددجویان را توانمند سازیم.
در پایان تقدیر و تشکر میکنم از همه همکارانم در بهزیستی فردیس که مجموعه خوبی را تشکیل داده است انتظارم این است که مُبلغ خوبی برای سازمانتان باشید و همیشه تعصب سازمانی داشته باشید و پایگاه اجتماعی خودتان را با تبلیغ درست محیط کارتان افزایش دهید.باید همگی تلاش کنیم سازمان را به آن جایگاه رفیع خودش که در بین مجموعه ادارات استان البرز جز فعال ترین پویاترین ادارات است قرار دهیم.

کد خبر 1986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد