گیلان | افتتاح مرکز حرفه آموزی پسران بالای چهارده سال ( مرکز کیان ) در  لنگرود

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گیلان گفت : این انتظار از شهرداران و اعضای محترم شورای اسلامی شهرها وجود دارد که با جدیت بیشتری شرایط دسترسی به تمامی فضاهای تفریحی،آموزشی و مبلمان شهری برای حضور افراد معلول در سطح شهر را فراهم کنند و بحث دسترسی فضاهای شهری باید مورد توجه سایر ادارات هم قرار گیرد.

به مناسبت هفته بهزیستی مرکز حرفه آموزی معلولین پسران بالای ۱۴ سال در روستای تالش محله شهرستان لنگرود با حضور مهندس مهرداد لاهوتی نماینده مردم  لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، مهندس رنجبر سرپرست فرمانداری لنگرود ، اقای مهدی زاده رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ، آقای نجفی رییس اداره فنی و حرفه ای ، خانم کامکار مشاور امور بانوان فرمانداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر لنگرود در این شهرستان افتتاح شد .

در این مراسم مهندس لاهوتی با تبریک هفته بهزیستی و تشکر از زحمات تمامی کارکنان این سازمان، با اشاره به ابعاد مختلف و گستردگی کار در بهزیستی و آسیبهای اجتماعی مختلفی که به نوعی بهزیستی بر طبق قانون متولی آنهاست بر ضرورت تقویت و ارتقای جایگاه اورژانس های اجتماعی در سطح کشور تاکید کرد.

وی در ادامه به تاسیس دو پایگاه خدمات اجتماعی دیگر در مناطق حاشیه ای این شهرستان در کنار اورژانس اجتماعی اشاره کردند و همچنین خواستار توجه بیشتر در زمینه غربالگری در جهت پیشگیری از انواع معلولیت ها شدند.

جناب آقای تکاملی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گیلان نیز در این مراسم با توجه به بحث جامعه سالم برای همه که شعار سازمان جهانی بهداشت است گفت : این انتظار از شهرداران و اعضای محترم شورای اسلامی شهرها وجود دارد که با جدیت بیشتری شرایط دسترسی به تمامی فضاهای تفریحی،آموزشی و مبلمان شهری برای حضور افراد معلول در سطح شهر را فراهم کنند و بحث دسترسی فضاهای شهری باید مورد توجه سایر ادارات  هم قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد سالمندان در استان و بخصوص در شرق گیلان، ابراز امیدواری کردند با برنامه ریزی های درست و با حمایت های مسئولین شهرستانی بتوانیم این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.

آقای تکاملی با بیان وجود سه مرکز حرفه آموزی و کارگاهی در لنگرود ، ابراز علاقه کردند که با توجه به نگاه سازمان در زمینه گسترش مراکز روزانه و زمینه سازی برای حضور هرچه بیشتر افراد معلول در سطح جامعه ، در آینده شاهد تاسیس مرکز اتیسم و مرکز جسمی و حرکتی هم در این شهرستان باشیم.

کد خبر 1969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد