بحث آسیب‌های اجتماعی متاثر از مسائل اقتصادی و تورم است

مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: افزایش بحث آسیهای اجتماعی و طلاق در جامعه متاثر از مسائل اقتصادی و تورم است.

بهزاد ستاری در آستانه هفته بهزیستی در نشست با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی به خصوص طلاق در اکثر موارد متأثر از مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: از اواخر سال 98 در استان سامانه ثبت ملی طلاق راه اندازی شده است به طوری که طی این مدت تعداد ۶ هزار و ۹۵۷ نفر  با سامانه ۱۲۳ تماس تلفنی داشتند که بحث اختلافات خانوادگی و همسرآزاری بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در بحث طلاق طی سال 98 در استان ۲ هزار و ۹۷۴ نفر در قالب هزار و ۴۷۰ زوج به بهزیستی مراجعه کرده‌اند که  ازین تعداد ۴۸۶ مورد به صلح و سازش ختم شده است.

ستاری عمده ترین عوامل در بحث طلاق را در بین افرادی که به بهزستی مراجعه کرده‌اند، اعتیاد، عدم تسلط بر مهارت‌های زندگی، خیانت و عدم مسئولیت پذیری اعلام کرد.

اعطای وام‌های کم‌بهره و بلاعوض به مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه به اعطای وام‌های کم‌بهره و بلاعوض به مددجویان اشاره کرد و گفت: در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مبلغ ۲۰ میلون تومان وام بلاعوض از طرف بنیاد مسکن، ۱۵ میلیون تومان از طرف بهزیستی و ۴۰ میلیون تومان وام کم‌بهره برای احداث خانههای ۶۰ متری در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود ۲۰۰ نفر در  در این طرح ثبت‌نام ‌کرده‌ است.

وی همچنین به اعطای وام به خانواده‌هایی که بیش از یک فرزند معلول دارند، اشاره کرد و افزود: مناطق شهری مبلغ ۶۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۳۶ میلیون تومان به این افراد وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان بهزیستی وام های کم‌بهره‌ و بلاعوضی در راستای خانه‌دار شدن مددجویان این سازمان در نظر گرفته است .

ستاری اضافه کرد: همزمان با هفته بهزیستی ۴۰ واحد مسکونی مددجویی آماده بهره برداری بوده است. همچنین با کمک خیرین مسکن‌ساز نیز ۴۵ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در حال تکمیل بوده و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان بهزیستی استان اختصاص یافته بود که این رقم امسال به ۲۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته بهزیستی در کشور  " بهزیستی در گام دوم انقلاب" شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده" است. این هفته که از ۲۱ تیرماه شروع و تا ۲۷ تیرماه ادامه و  برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

 در حاشیه این جلسه از چهار کتاب با عناوین "آموزش فرزند پروری"، "آموزش پیش از ازدواج"، "مهارت‌هایی برای زندگی کودکان" و "حمایت‌های روانی و اجتماعی از زوجین دارای تعارض شدید، سردی عاطفی" که با تلاش و همت کارکنان و معاونت پیشگیری بهزیستی استان نوشته و به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

کد خبر 19500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد