دهه فجر امسال ۴۵ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۴۵ واحد مسکونی مددجویی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی در شهرک پیله‌سحران همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهزاد ستاری در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل به مناسبت آغاز هفته بهزیستی اظهار داشت: 45 واحد مسکونی مددجویی با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی در شهرک پیله‌سحران همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است.

وی بیان کرد: اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض به مددجویان برای ساخت خانه برحسب شرایط تا سقف 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که ثبت‌نام 200 نفر در این زمینه انجام یافته و مشمولان با محدودیتی در این زمینه مواجه نیستند.

مدیرکل سازمان بهزیستی اردبیل تصریح کرد: شرایط خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز در استان اردبیل فراهم است که نسبت به سال گذشته رشد دو برابر یافته و 36 میلیون تومان برای روستاها و 60 میلیون تومان برای شهرها در نظر گرفته شده است.

ستاری تصریح کرد: محدودیت منابع نداریم و مهم‌ترین هدف ما این است که در بحث اشتغال و درآمدزایی مددجویان تحت حمایت به نحو احسن عمل کنیم که این مسئله در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی مطرح بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه حائز اهمیت است.

اجاره‌بهای مهدکودک‌ها در اردبیل بخشوده شد

وی در ارتباط با وضعیت معیشتی مهدکودک‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به این که مهدکودک به عنوان تنهاترین مجموعه‌ای که تا حدودی از لحاظ معیشتی و مالی با مشکل روبه‌رو شد تحت عنوان پویش همدلی با همت خیران توانستیم تا حد قابل توجهی اجاره‌بها را به حداقل برسانیم تا خسارات وارد شده جبران شود.

ستاری بیان کرد: ارائه تسهیلات به این مجموعه‌ها نیز برای حمایت از پرسنل‌ها به صورت ارائه تسهیلات تا سقف 16 میلیون تومان در نظر گرفته شد و کسانی هم که می‌خواهند حمایت‌های لازم را انجام دهند می‌توانند از وام 6 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر در حدود دو هزار و 200 نفر مشمول حمایت سازمان بهزیستی استان قرار دارد که 17 هزار نفر مربوط به بخش توانبخشی و مابقی حوزه امور اجتماعی است.

240 معلول در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اردبیل استخدام شده‌اند

ستاری از استخدام  240 معلول اردبیلی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در بحث اشتغال تاکنون اقدامات مناسبی انجام یافته به طوری که تاکنون بیش از 2 هزار و 800 نفر در زمینه اشتغال به مرحله توانمندی رسیده‌اند.

وی  از   بهره‌مندی 782 مددجوی اردبیلی از طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: گروه‌های محلی خرد و نیز صندوق کارآفرینی امید با هدف توسعه اشتغال برنامه‌های اساسی در پیش رو دارد و در این زمینه زنان سرپرست خانوار نیز از شرایط خوبی بهره‌مند هستند.

20 درصد اختلافات زوج‌های اردبیلی منجر به سازش شد

مدیرکل بهزیستی اردبیل در ادامه با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: موضوع طلاق در عمده موارد مربوط به اعتیاد و مشکلات اقتصادی است و برخی مشکلات دیگر اعم از طلاق عاطفی و خیانت نیز در این زمینه دخیل است.

ستاری افزود: در حال حاضر شاهد سازش 20 درصدی سازش ناشی از اختلافات بودیم که با توجه به نرخ آمار طلاق در سال گذشته می‌توان به اردبیل با 40 درصد بیشترین تعداد طلاق اشاره کرد.

کد خبر 19486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد