مشکلات اقتصادی،اجتماعی وخانوادگی عامل بازگشت معتادان ترک کننده به سمت مواد

استاندار اردبیل گفت: متاسفانه 90 تا 95 درصد از معتادانی که ترک کرده اند به دلایل مختلف مجددا به مصرف مواد مخدر روی می آورند.

بهنام جو در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که برای نخستین بار در مجموعه در حال ساخت مرکز جامع درمان و باز توانی معتادین استان برگزار شد عواملی چون عدم پذیرش جامعه، نداشتن شغل و درآمد و نبود حمایت های روحی و عاطفی را از دلایل بازگشت دوباره این افراد به دامان اعتیاد برشمرد.
وی گفت در این مرکز علاوه بر درمان و سم زدایی پروسه ترک اعتیاد به طور کامل اجرا می شود و تلاش داریم با کمک خیرین، ریش سفیدان محلات و کارفرمایان و صاحبان مشاغل تمامی مشکلات مادی و معنوی این افراد حل و فصل شود تا مجددا به سمت مصرف مواد مخدر کشیده نشوند.
رییس کل دادگستری استان هم دراین جلسه گفت 80 درصد از زندانیان استان در حوزه کیفری را سارقان معتاد تشکیل می دهد که نشان دهنده ارتباط مستقیم اعتیاد با بحث سرقت خصوصا سرقت های جزئی است که باعث نارضایتی مردم شده است.
عتباتی افزود: علاوه بر درمان معتادان رفع مشکلات اقتصادی،پذیرش این افراد در جامعه و خانواده می تواند در درمان کامل این افراد موثر باشد.
مدیر کل بهزیستی استان هم ظرفیت این مجموعه را 200 نفر بیان کرد و گفت در مرکز جامع درمان و باز توانی معتادین استان پروسه درمان یک ساله است و پس از پایان این دوران نیز ارتباط کارشناسان با این افراد قطع نخواهد شد.
ستاری افزود: این مرکز جزو نخستین مراکزی است که درسطح کشور در حال ساخت است و امیدواریم با همت تمامی مسئولان و خصوصا هیات امنای مساجد و ریش سفیدان محل این طرح بصورت کاملا موفق دراستان برگزار شود.

کد خبر 19264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد