همدان| فعالیت بیش از ۱۶۰۰ مرکز روزانه توانبخشی در سطح کشور

مدیرکل دفتر مراکز روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور در آئین افتتاح مرکز روزانه توانبخشی سالمندان «حامیان مهر» در همدان با اشاره به فعالیت ۱۶۰۰ مرکز روزانه در سطح کشور، گفت: در این مراکز بیش از ۱۳ نوع خدمت به ۶۰ هزار نفر ارائه می‌شود .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان همدان، «افروز صفاری‌فرد» مدیرکل دفتر مراکز روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور در آئین افتتاح مرکز روزانه «حامیان مهر» در همدان، گفت: ۴۵ هزار نفر از خدمت‌گیرندگان مراکز روزانه توانبخشی از یارانه حمایتی سازمان بهره‌مند هستند.

مدیرکل دفتر مراکز روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور، تصریح کرد: با افتتاح مرکز «حامیان مهر» در همدان تعداد مراکز روزانه ارائه خدمت به سالمندان به ۱۴۲ مرکز می‌رسد و همین اقدام تلاشی برای تحقق سهم پوشش ۲۵ درصدی سالمندان در برنامه ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز روزانه توانبخشی سالمندان به منظور حفظ توانمندی‌های آنها و زمینه‌سازی برای حضور مؤثر آنان در جامعه است، ادامه داد: تقویت بنیان خانواده و حمایت از خانواده‌ها برای مراقبت از سالمندان با ارائه برنامه‌هایی همچون مراقبت در منزل، توانبخشی در منزل و ... توسط سازمان بهزیستی کشور دنبال می‌شود و در کنار این برنامه‌ها، انجام کارهای پژوهشی و نیازسنجی برای ارتقاء کیفیت خدمات و گسترش کمی مراکز متناسب با وضعیت جغرافیایی در دستور کار قرار گرفته است.

صفاری‌فرد در پایان یادآور شد: ۳۰۴ مرکز شبانه‌روزی ارائه خدمات توانبخشی در سطح کشور فعالیت می‌کند و سیاست سازمان بهزیستی کشور گسترش مراکز روزانه و حمایت از سازمان‌های مردمنهاد در جهت گسترش خدمات است.

کد خبر 1925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد