خراسان رضوی| توانمندسازی توام با کرامت رویکرد جدید سازمان بهزیستی است

معاون امور مشارکت های مردمی و توانمندسازی موسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: شش هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی به خانوارهای دارای دو معلول به بالای بهزیستی تعلق گرفت‌.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ذوالفقار یزدان مهر در همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران برگزیده بهزیستی کشور با اشاره به این که هزینه برگزاری همایش کاملا توسط مجمع خیرین کشور تقبل شده است اظهار داشت: سازمان بهزیستی بر اساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی ۱۹۶ ماموریت دارد و مهم ترین رویکرد سازمان تغییر نگاه دولت محور به نگاه جامعه محور است.
معاون امور مشارکت های مردمی و توانمندسازی موسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی ادامه داد: قصد داریم به واسطه این همایش جایگاه خیرین را نهادینه کنیم و موانع را از سر راه آنها برداریم.
وی با بیان این که تلاش میکنیم که به شکلگیری موسسات خیریه کمک کنیم عنوان کرد: در حال حاضر در پیچیده ترین شرایط اقتصادی به سر می بریم و دولت با کسری بودجه ای که خواهد داشت بیشتر از قبل به مساعدت خیرین نیاز دارد.
وی افزود: سازمان بهزیستی بر توانمندسازی توام با کرامت تاکید دارد و معتقدیم که نباید نگاه مقطعی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه خروجی این همایش تسریع صدور مجوزهای مراکز خیریه است گفت: یکی از اقدامات مدیریت مشارکت ها راه اندازی سامانه "باشگاه بزرگ خیرین" است که سازمان بهزیستی نیازهای خود را در سامانه جاسازی می کند.
وی یادآور شد: با این اقدام مسیر روش مندی در پیش روی مشارکت ها برای برنامه های خود قرار دارد.
وی تصریح کرد: طبق برنامه تکلیفی؛ سازمان بهزیستی در سال باید هفت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی بسازد و در حال حاضر ۱۱۳ هزار خانوار در نوبت مسکن هستند.
وی با تاکید بر اهمیت توانمندسازی خانواده های تحت پوشش بهزیستی ادامه داد: سازمان بهزیستی از ابتدای تاسیس ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته است و ۵۰ هزار واحد در دست اجرا دارد که از این تعداد شش هزار و ۵۸۸ واحد به خانوارهایی که دارای دو معلول به بالا هستند تعلق گرفت و ۱۷۰۰ واحد دیگر در بخش ثبت نام قرار دارد.
وی افزود: در بخش سیل نیز شش هزار واحد با بسیج و ۱۵ هزار واحد با قرارگاه سازندگی قرارداد ساخت بسته شده است.
وی با اعلام اینکه بنیاد مستضعفان برای ساخت هر واحد مسکونی خانواده های دارای دو معلول به بالا ۱۵ میلیون تومان کمک می کند گفت: در این راستا سازمان بهزیستی ۱۰ میلیون تومان، مجمع خیرین مسکن ساز پنج میلیون تومان و ۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن تسهیلات ارائه می شود.
وی عنوان کرد:نظارت فراگیر بر موسسات خیریه، تسهیل و تسریع در مجوز های موسسات و استفاده از ظرفیت آنها در جهت توانمندسازی توام با کرامت انسانی از رویکردهای مهم سازمان بهزیستی است.

مجمع خیرین معلولین در هر استان تاسیس می شود

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور اظهار داشت: حدود ده سال قبل جامعه خیرین معلولان کشور به ثبت رسید.
محمدرضا کارگری با اشاره به این که ۵۰ درصد مدارس کشور توسط مردم و خیربن ساخته می شود ادامه داد: مجمع خیرین به سلامت کشور نیز توجه داشت و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت کشور هزینه کرد.
وی از ساخت ده ها هزار واحد مسکونی برای مستضعفان خبر داد و گفت: طبق بررسی های جامعه خیران متوجه شدیم که بهزیستی سازمانی است که همه معضلات کشور را باید مدیریت کند و به دلیل مردم نهاد بودنش، اعتماد زیادی به این سازمان وجود دارد.
وی با بیان این که ۹۲ درصد کمکهایی که به مردم صورت میگیرد توسط سازمان بهزیستی است ادامه داد: در ادامه بررسی های مجمع خیران کشور دریافتیم که تعدادی معلول تحت پوشش بهزیستی وجود دارند که علاوه بر نداشتن امکانات روزمره  نیستند در منازل استیجاره ای زندگی می کنند.
وی افزود: لذا طبق تفاهم با بنیاد مستضعفان بنا شد خانواده های دو معلول به بالا صاحب خانه شوند.
وی بیان کرد: طبق این تفاهم نامه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان آورده خود معلول و بخشی کمک سازمان بهزیستی و دیگر سازمان ها و بنیادها است و مجمع خیرین تامین آورده خانواده های معلول را بر عهده گرفت.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری همایش تجلیل از خیرین بهزیستی این است که مجمع خیرین در هر استان تشکیل شود و در راستای حل مشکلات خانواده های معلول اقدام کند.

کارگری در خصوص اقدامات انجام شده توسط مجمع خیرین اظهار کرد: تامین سهم آورده دو هزار مسکن خانواده دارای دو معلول به بالا، ساخت شیرخوارگاه حضرت رقیه، ساخت شیرخوارگاه علی اصغر، ساخت مرکز توانبخشی با زیربنای پنج هزار مترمربع، برگزاری جلسات مشترک به بنیاد مستضعفان و تعهد این بنیاد به تامین ۱۵۰ میلیارد تومان کمک و تشکیل مجمع خیرین بانوان و ساخت ۲۶ مستند در صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی از جمله اقدامات مجمع خیرین کشور است.
وی خبر داد: همچنین زائرسرایی ویژه معلولان ساخته شده است که تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کمک۹۰ میلیارد تومانی مشارکت های مردمی به اداره کل بهزیستی خراسان رضوی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد:طی چهار سال گذشته ۵۱۸ واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول به بالا واگذار شد.
پوریوسف اظهار داشت: مجموعا طی چهار سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۶ واحد مسکن به تمام معلولان تحت پوشش واگذار شده و پنج هزار و ۱۷۲ واحد در حال ساخت است.
وی افزود: سال ۹۷ حدود ۹۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی به اداره کل بهزیستی استان داشتیم که نسبت به سال ۹۶ شاهد رشد ۱۷ درصدی بوده است.

کد خبر 1918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد