گزارش بهزیستی استان البرز در خصوص شایعه کودک آزاری

اورژانس اجتماعی استان البرز در خصوص مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی در خصوص عدم رسیدگی به یک مورد کودک آزاری گزارش شده، جوابیه را منتشر کرد. متن این جوابیه بدین شرح است:

پیرو گزارش دریافتی در ارتباط با یک مورد کودک آزاری در شهرستان نظرآباد استان البرز، موضوع با قید فوریت جهت رسیدگی به اورژانس اجتماعی نجات کرج ارجاع شد و پس از آن کارشناسان اورژانس اجتماعی نظرآباد در ۵تیرماه جاری جهت بررسی موضوع به بیمارستان باهنر مراجعه کردند.

طی مصاحبه تخصصی با مادر این کودک (پسر) و ادعای وی مبنی بر آزار جنسی کودکش توسط جوانی ۲۰ ساله و ایجاد استرس در کودک، برای اطمینان از صحت این ادعا، در تاریخ ۸ تیر ماه جاری، کودک جهت انجام معاینات جسمانی به پزشکی قانونی استان البرز ارجاع شد که طبق گواهی پزشک آن مرکز هیچ شواهدی دال بر تجاوز جنسی محرز نشد و به همین علت کودک جهت ادامه درمان به بیمارستان باهنر بازگردانده شد.

در ۱۲ تیرماه جاری نیز طی هماهنگی صورت گرفته با واحد مددکاری بیمارستان باهنر و اعلام نظر روانپزشک بیمارستان مبنی بر اجازه ترخیص به شرط تعهد اورژانس اجتماعی، برای ادامه روند درمان و پیگیری پرونده و ارجاع کودک به روانپزشک متخصص کودکان این اقدام نیز صورت گرفت.

از تاریخ ۱۲ تیرماه تاکنون کودک دو نوبت به همراه مادرش به مرکز اورژانس اجتماعی نظرآباد مراجعه کرده و ضمن مشاوره روان شناسی با کودک، معرفی نامه ای در خصوص رایگان شدن هزینه های بیمارستان روانپزشکی رازی تحویل وی شد. لازم به ذکر است که روند درمان کودک توسط روان شناس  پرونده و روانپزشک ادامه دارد.  

سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از حساسیت افکار عمومی نسبت به وقوع خشونت علیه کودکان، از تمامی هموطنان عزیز تقاضا  می کند تا هرگونه گزارش درباره وقوع خشونت خانگی به ویژه خشونت و آزار علیه کودکان را به  شماره ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) گزارش کنند.

شایان ذکر است این موضوع قبل از مطرح شدن در شبکه های اجتماعی توسط اورژانس اجتماعی نظر آباد مورد اقدام قرار گرفته است.

کد خبر 1915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد