کردستان |بازدید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از اداره کل بهزیستی کردستان

فرانک قدسی در بازدید از اداره کل بهزیستی استان کردستان، با مدیران پنج مرکز توانبخشی در ۵شهرستان در مورد اهمیت و ضرورت خدمت رسانی به اقشار با نیازهای ویژه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی توسعه مراکز توانبخشی برای خدمات رسانی به این قشر نیازمند را ضروری عنوان کرد و گفت: بر این مهم واقفیم که نگهداری این افراد نه فقط از لحاظ رسیدگی به امور جسمانی انها بلکه باید برنامه‌ای برای تقویت روحیه خانواده‌های آنان هم داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت نتایج تحقیقات نشان می دهد  سرانه‌ای که  به افراد معلول  تعلق می‌گیرد کافی نیست چرا که سرانه  نگهداری و چه بسا در بحث آموزشی و فرهنگی  فردی با این شرایط چندین برابر افراد سالم است.

وی تصریح کرد: متاسفانه خانواده فرد معلول چنان درگیر رسیدگی به امورات آنان می‌شوند که از بسیاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی یا غافل می‌شوند و یا نمی‌توانند مشارکت اجتماعی داشته باشند لذا ماباید برای آنان تمهیداتی بیاندیشیم.

به گفته این مقام مسوول، ما بررسی کردیم در مدارس بچه‌هایی با نیازهای ویژه در بحث نشاط اجتماعی ، خانواده آنان نه برای خود و نه فرزندان هیچ برنامه‌ای نداشتند لذا ما طرح نشاط اجتماعی در مدارس با نیازهای ویژه را پیشنهاد دادیم .ومدیران این مدارس را   به ایجاد برنامه نشاط اجتماعی حمایت می کنیم و قول دادیم از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نکنیم.

قدسی با بیان اینکه ما همیشه پیشگیری قبل از درمان را توصیه می‌کنیم، افزود: اگر در روستاها در خصوص مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و فرهنگ سازی در خصوص عدم ازدواج فامیلی آموزش داده شود، با تولد فرزند چند معلولیتی مواجه نخواهیم شد.

وی به لزوم  ایجاد برنامه‌های اجتماعی، توجه به سلامت روان و اشاعه نشاط اجتماعی را برای خانواده معلولین تاکید کرد.

قدسی خاطرنشان کرد:  در راستای تعامل میان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهزیستی، حوزه معاونت پیشگیری دادگستری  توانسته‌ایم طرح‌هایی با مشارکت تشکل‌های بهزیستی و امور اجتماعی اجرا کنیم که آنها در خصوص شناخت مشکلات مردم با حمایت و کمک گرفتن از ظرفیت های دولتی یاریگر باشند.

قدسی در پایان  از خدمات شایسته مدیر کل بهزیستی  و کارشناسان این مرکز  با اهدای شاخه های گل از آنان تجلیل و قدردانی نمود.۰

منبع: روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان

کد خبر 1901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد