ایجاد مرکز درمان و بازتوانی زنان در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در آینده نزدیک مرکز درمان و بازتوانی زنان افتتاح می شود.

بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز با اشاره به وجود تفاوت‌های اساسی بین مجموعه جامع درمان و بازتوانی و کمپ‌های ترک اعتیاد، افزود: مدت اقامت معتادین در این مرکز ۴ ماه است و در راستای درمان کامل ارتباط بهبود یافتگان با مرکز تا سه سال ادامه خواهد داشت. گفتنی است ایجاد مجموعه اشتغال و بازتوانی هم در دستور کار است و بزودی به این مجموعه اضافه خواهد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: با توجه به نبود کمپ بانوان در استان، با اقدامات انجام شده توسط یکی از مؤسسات پیشگیری مجموعه‌ای در نظر گرفتیم و در تلاشیم مرکز درمان و بازتوانی زنان ظرف یکماه آینده به بهره برداری برسد.

ستاری به اعزام باشگاه مثبت و تیم‌های سیار به مناطق پر خطر جهت کاهش آسیب‌های اعتیاد در جامعه اشاره کرد و افزود: در بحث کرونا و پیشگیری از آسیب‌های آن اقداماتی در محلات و پاتوق‌های معتادین انجام شد و در این خصوص پکیج بهداشتی به افراد آسیب دیده از کرونا اهدا شد.

وی در رابطه با حمایت‌های انجام شده از گروه های آسیب پذیر در زمینه اعتیاد عنوان کرد: در فروردین ماه ۹۹ تیم‌های سیار بهزیستی ۳۷ محله پر خطر را تحت پوشش قرار دادند و ۱۷ هزارو ۷۷۵ قلم کالای پیشگیری در محلات توزیع کردند و در مراکز اقامتی و سرپایی نیز ۷ هزار و ۳۳۵ نفر برای مقابله با ویروس کرونا آموزش دیدند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در بحث پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد، انجمن‌هایی در حال فعالیت هستند که در بخش پیشگیری از اعتیاد ۱۳ انجمن، در بخش درمان ۱۰ انجمن و در بخش کاهش آسیب دو انجمن فعالیت دارند.

وی پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری را مهم دانسته و اظهار کرد: در حوزه پیشگیری، پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری اهمیت بسزایی دارد چرا که طبق آمار میزان شیوع در این مکان‌ها بیشتر است که در این خصوص ۱۴۱ تیم در محیط‌های شهری و ۸۹ تیم اجتماع محور روستایی و ۵۴ تیم در محیط‌های کاری به فعالیت مشغول هستند.

ستاری گفت: ۹۴۰ نفر مشمول یارانه آماده سازی شغلی شدند و مجموعاً ۹۰۱ نفر در حوزه کاهش آسیب و درمان خدمات دریافت کردند.

کد خبر 18950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد