رنگ باختن کرونا در سایه نگارش مشق مهربانی /پرشدن فاصله کرونایی با محبت و عشق

تعریف همدلی در روزهای کرونایی ایران؛ با بسیاری از مفاهیم تعریف شده از این واژه، در دائره المعارف های رایج جهان تفاوتی فاحش دارد. همدلی یعنی؛ توانایی درک احساسات و دیدگاه‌های دیگران. آدم‌های همدل گرایش به بخشندگیِ بیشتر دارند و نسبت به رفاه دیگران از خود علاقه نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ویروس کرونا با وجود تمام سختی ها و دردسرهایی که برای مردم و مسئولین داشته و دارد، حُسن هایی نیز داشت، تغییر نگاه انسان ها به زندگی، بخشیدن جان تازه به طبیعت، تنفس هوای پاک هر چند برای مدتی کوتاه و... همه و همه باعث شد تا قدر داشته هایمان را بدانیم، نعمت هایی که تا چند ماه پیش برای ما عادی تلقی می شد، حالا بزرگترین ثروت ما به شمار می روند.

رنگ باختن کرونا در سایه نگارش مشق مهربانی

 با گذشت چند ماه از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل به خصوص کسب و کارهای کوچک با مشکل مواجه شده اند و درآمد خود را از دست داده اند، نکته دیگر اینکه در این شرایط تعداد زیادی از همین افراد مجبور به پرداخت اجاره بهای دفتر و مجموعه های کاری هستند و این امر فشار روی صاحبان مشاغل را چندین برابر کرده است.  با این حال کم نیستند دل های سخاوتمندی که در همین شرایط سختی که به قول خودمان دست خودشان به جایی بند نیست، دست یاری سوی دیگران دراز می کنند تا شاید باری از دوش هموطنان خود بردارند. 

مهد کودک ها یکی از مشاغلی بودند که با شیوع کرونا به طور کامل به تعطیلی کشانده شدند، و در عمل درآمد خود را به طور کامل از دست دادند. اما علیرغم شرایط غیر مترقّبه به وجود آمده، مهدکودک های استیجاری مجبور به پرداخت اجاره بهای واحدهای خود هستند. در این راستا  سازمان بهزیستی با راه اندازی «پویش همدلی» از مردم خواست تا حد ممکن به فکر دیگران باشند و هر کسی در هر شغلی که هست، بشود سفیر مهربانی! 

استقبال چشمگیر خیّران از پویش همدلی بهزیستی در آذربایجان شرقی

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری پویش همدلی در آذربایجان شرقی با اشاره به آسیب پذیری برخی مشاغل بعد از شیوع ویروس کووید ۱۹ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان، مهد کودک های استان و کلیه مراکز روزانه بهزیستی از چهارم اسفند سال ۹۸ تا اواخر خرداد ماه سال جاری تعطیل شدند، با ادامه دار شدن این وضع ، عدم دریافت شهریه از والدین از یکسو و الزام به پرداخت اجاره بهای واحدهای استیجاری از سوی دیگر، صاحبان مهدهای کودک با مشکلات عدیده ای مواجه شدند. 

بخش اجاره بها مهدکودک ها توسط ۱۷۰ خیر

 فرگل صحاف ادامه داد: با تلاش کارشناسان بهزیستی در استان با انجمن همیاری مهدکودک های استان، طی تماس با مالکان از آن ها درخواست شد تا در صورت امکان به دلیل شرایط به وجود آمده و تعطیلی مهدها، بخشی از اجاره بهای خود را ببخشند. در این راستا تاکنون ۱۷۰ خیّر در این پویش شرکت کردند. شایان ذکر است تعدادی از این موجرها حتی قبل از تماس بهزیستی و بدون اینکه در جریان پویش باشند، خود اقدام به بخشش اجاره بها کرده بودند. 

بخشش ۱.۷ ۳۰ میلیارد ریال اجاره بهای مهدکودک ها

سرپرست بهزیستی استان، با بیان اینکه آذربایجان شرقی نیز همزمان با سایر استان ها این پویش را آغاز کرده است، ارزش ریالی بخشش اجاره بهای مهدکودک های استان را حدود دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال عنوان کرد. 

فرگل، در ادامه از همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و علوم پزشکی استان در اجرای این پویش تشکر کرد و ضمن قدردانی از عنایت خیّرین افزود: از چند روز قبل مهد کودک ها با رعایت پروتکل های بهداشتی شروه به کار کرده اند تا بتوانند با نگهداری کودکان، فشار روی کارمندان شاغل را کاهش دهند. 

 

وقتی نسیم مهربانی می وزد / اعطای نشان حامی کودک به خیّران «پویش همدلی»

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه گفت: پاندومی شدن این ویروس، بسیاری از مشاغل را با مشکل مواجه کرده است. مهدکودک ها نیز یکی از مشاغل آسیب پذیر بوده اند که به دلیل جلوگیری از گسترش این ویروس طی چند ماه گذشته کاملا تعطیل شده و درآمدی نداشتند. 

۷۵ درصد مهدکودک ها استیجاری هستند

مهتاب منصوری ادامه داد: با توجه به تعطیلی مهد کودک ها و با عِلم به این مساله که ۷۵ درصد مهدکودک های استان استیجاری هستند، سازمان بهزیستی تصمیم گرفت در قالب «پویش همدلی» از طریق رایزنی با موجران مهد کودک ها، خواستار بخشش تمام یا قسمتی از اجاره بهای روزهای تعطیل مهد کودک ها شود.

وی، هدف از این اقدام را حمایت از صاحبان مهد کودک ها دانست و افزود: خوشبختانه در استان ما مردم در کارهای خیر مشارکت خوبی دارند. 

منصوری گفت: خوشبختانه علاوه بر اشخاص حقیقی، بخش دولتی از جمله بیمارستان های دولتی نیز در این پویش مشارکت کرده و اجاره بهای چند ماه خود را بخشیده اند. 

وی، با قدردانی از حمایت موجران از این پویش، از اعطای نشان حامی کودک به همراه لوح سپاس، طی مراسمی به این خیّران خبر داد. 

گزارش فارس حاکی است مهدهای کودک، به عنوان یکی از مجراهای اجتماعی شدن کودکان، نقش مهمی در تعلیم و تربیت نسل آینده دارند و سازمان بهزیستی با آگاهی از اهمیت والای این مراکز، سعی کرده است تا در این اوضاع کرونایی در حدامکان دغدغه این عزیزان را تا حدی کاهش دهد. 

پویش همدلی، در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور آغاز شد و خوشبختانه موجرهای مهد کودک استقبال خوبی از این طرح داشتند. 

باید اذعان کرد، بخشندگی فقط کمک به یک نیازمند نیست، گاه گذشتن از حق قانونی و طبیعی، خود بزرگترین بخشش است.

در زندگی همه چیز تکرار می‌شود به جز مهربانی، اکنون وقت آن است تا یک بار دیگر این را مرور کنیم و ببینیم که در این بازی زندگی، محبت و نیک خواهی است که بر همه چیز پیروز می‌شود و یادمان باشد به محض آرام شدن این طوفان، این کشتی‌ها مهر و عطوفت انسان‌هاست که هدایتگر خانواده‌ها خواهد شد پس بیاییم بر این کشتی سوار شده و یکبار دیگر در این امتحان خودمان را نشان دهیم. 

کد خبر 18932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد