بازدید مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان به مناسبت روز دختر

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س ) و روز دختر، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان از مراکز تخصصی بهزیستی استان بازدیدکرد.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه (س ) و همچنین نامگذاری این روز به عنوان روز دختر، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداریبازدیدی با حضور معاونت امور اجتماعی استان و جمعی از مسئولین ستادی و شهرستانی با هدف معرفی مراکز تخصصی بهزیستی استان ( خانه سلامت دختران  مرکز ندای مهر دختران  خط 123 اورژانس اجتماعی ) که در راستای شناسایی- جذب  پذیرش  ساماندهی و توانمند سازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی فعالیت می نمایند انجام پذیرفت.

در این راستا خانم محمد لو مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری ضمن تبریک به مناسبت روز دختر یاد آور شد که خشونت های خانگی و جزء یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی روز محسوب می گردد.

مدیرکل دفتر امور زنان وخانواده استانداری تصریح کرد: در حال حاضر دختران و زنان اصلی ترین قربانی خشونت های خانگی می باشند و باید تغییر جدی و اساسی تری در تربیت فرزندان در خانواده ها توسط والدین به ویژه مادران به عمل آید ، واگر می خواهیم شاهد کاهش خشونت در خانه ها باشیم باید قوانین و لوایح جدیدی در حمایت از دختران و زنان درقوانین اساسی کشور تصویب و به اجرا در آیند .

در ادامه خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی به ارائه گزارش کامل از وضعیت موجود و خشونت های خانگی و اقدامات تخصصی متعدد ارایه شده به دختران وخانواده پذیرش شده در مراکز بهزیستی پرداخت .

وی اضافه کرد: این مراکز ، خانه های امنی برای افرادی که مورد خشونت خانگی واقع شده و نیازمند دریافت حمایت های روانی – اجتماعی می باشند محسوب می گردند .

لازم به ذکر است : در طی این بازدید فضای فیزیکی مراکزو امکانات خوابگاهی و اداری مورد بازدید قرار گرفت.با مقیمان حاضر در قسمت خوابگاهی مصاحبه به عمل آمد و در پایان ازکارشناسان شاغل در این مراکز با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 18857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد