گیلان | افتتاح یک واحد کارگاه تولیدی حمایت خیر اندیشه تالش

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان گفت : هنگامی که نقصی در وضعیت جسمی یک فرد رخ می‌دهد باید او را توانمند کرده و به چرخه اقتصاد بازگردانیم که این کار از طریق تأمین استانداردها در زمینه خدمات این نهاد صورت خواهد پذیرفت.

یک واحد کارگاه تولیدی حمایت خیر اندیشه تالش ویژه معلولین با حضور معاون امور توانبخشی بهزیستی گیلان آقای تکاملی و ریاست بهزیستی تالش آقای صحبت زاده و کارشناسان استانی و شهرستانی حوزه توانبخشی افتتاح شد

معاون امور توانبخشی بهزیستی گیلان در این آیین با بیان اینکه در زمینه توانبخشی آموزش‌های لازم را برای جامعه هدف دنبال می‌کند گفت: بر اساس سیاست ‌های این نهاد خدمت‌رسان، معلولان با توجه به علایق خود می‌توانند آموزش‌های حرفه‌ای را فرا بگیرند و به چرخه عادی در جامعه بازگردند.
وی با تأکید بر اینکه ایجاد استانداردهای خدمات‌رسانی و توانمندسازی معلولان موجب پویایی در جامعه هدف در کنار سایر شهروندان خواهد شد اظهار داشت: هنگامی که نقصی در وضعیت جسمی یک فرد رخ می‌دهد باید او را توانمند کرده و به چرخه اقتصاد بازگردانیم که این کار از طریق تأمین استانداردها در زمینه خدمات این نهاد صورت خواهد پذیرفت.
تکاملی  توجه و رسیدگی به مقوله توان‌بخشی و توانمندسازی را از حقوق اولیه معلولان برشمرد و تصریح کرد: توان‌بخشی یک معلول جسمی در زمانی که به جامعه بازگشت کند و زندگی عادی خود را سپری کند موجب رونق اجتماع در حوزه اقتصاد خواهد شد و نوعی توسعه را به همراه دارد.
رئیس بهزیستی شهرستان تالش اظهار داشت: این کارگاه تولیدی حمایتی با هدف بازتوانی و استقلال اقتصادی و اجتماعی و حمایت از اشتغال30 نفر معلولین بهزیستی شهرستان در حرفه های تولید لباس ، عروسک و ... راه اندازی و افتتاح شد .
صحبت زاده افزود: خودکفایی و توانمند کردن معلولین، رساندن آنها به استقلال اقتصادی و ورود این افراد از چرخه جامعه معلولین در جامعه از جمله اهداف نهایی راه اندازی چنین مراکزی است و راه اندازی خط تولید برای مددجویان می تواند توانایی های آنها و حضور شان در جامعه را نشان دهد.

کد خبر 1874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد