آغاز بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در قم

با اتمام مهلت فراخوان و بارگذاری مدارک توسط متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در سامانه مربوطه کار بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان تاسیس این مراکز در قم آغاز شد

آغاز بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در قم

با اتمام مهلت فراخوان و بارگذاری مدارک توسط متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در سامانه مربوطه کار بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان تاسیس این مراکز در قم آغاز شد.


دکتر مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی استان قم ضمن اعلام این مطلب و با اشاره به رقابت حداکثری متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در قم نسبت به سایر استانها افزود ،مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)؛ مراکزی غیردولتی هستند که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت از بهزیستی، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‏نماید.
 مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی متقاضیان از شنبه 31خرداد ماه افزود به یاری خداوند و همزمان با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور موافقت اصولی این مراکز در هفته آخر تیرماه مصادف با هفته بهزیستی صادر خواهد شد.
لازم به ذکر است خدمات سطح یک بهزیستی قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی عبارتند از

 ۱-ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه
۲-ثبت درخواست / تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین
۳-مصاحبه اولیه
۴-اخذ و بررسی مدارک
۵-بازدید منزل
۶-تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی
۷-ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی نامه
۸-پیگیری امور مددکاری خانوار
۹-ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‏ها
۱۰-نیازسنجی و داشته سنجی محلی
۱۱-شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی
۱۲-شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله
۱۳-تسهیل گری و تشکیل تیم محله / و اقدامات اجتماع محور
۱۴-شناسایی فعال جامعه هدف
۱۵-ارائه آموزش‏های تشکیل و تحکیم خانواده
۱۶-آموزش‏های مهارت‏های زندگی و پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی
۱۷-آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‏ها
۱۸-غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‏ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و.... 
۱۹- انجام استعلامات و پیگیری‏های مورد نیاز جهت: صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‏های سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
۲۰-اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان
۲۱-همکاری در اجرای طرح‏ها و برنامه‏های جدید سازمان
۲۲-جلب مشارکت‏های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی

کد خبر 18638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد