خراسان رضوی | 90 میلیارد تومان اعتبارات مردمی داشته‌ایم

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته حدود 90 میلیارد تومان اعتبارات مردمی داشتیم که به‌نسبت پارسال نزدیک به 17 درصد رشد داشتیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی حمیدرضا پوریوسف شامگاه دوشنبه در نشست خبری تجلیل از خیرین برگزیده کشور گفت: خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر خانواده‌هایی هستند که بیشترین مشکلات را در زمینه اسکان و در اختیار گرفتن مسکن دارند. در سال 94، وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای را با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی به امضا رساندند که پس از نیازسنجی در آن کلیه خانوارهای بیش از 2 فرد معلول یا بیشتر شناسایی شدند که از آن زمان تعداد زیادی مسکن تحویل شد.
وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید درآمد سازمان‌های دولتی در بهزیستی از سه منبع عمده شامل اعتبارات عمومی، درآمدهای اختصاصی و مشارکت‌های مردمی است. بنا به لایحه تاسیس سازمان بهزیستی کشور در 25 تیرماه سال 59، سازمان بهزیستی می‌تواند بخشی از اعتبارات خود را از مشارکت‌های مردمی تامین کند.
مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر مددجویان نیازهای متعددی دارند منتها در روند توانمندسازی یکی از اقدامات ارزشمند تامین مسکن خانواده است به طوری که در دهک‌های پایین جامعه بیش از 70 درصد درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود و ما می‌توانیم با حل مشکل مسکن گام مهمی در جهت افزایش کیفیت زندگی این افراد برداریم.
پوریوسف افزود: استان خراسان رضوی دومین استان بزرگ کشور از لحاظ تعداد معلولان و ممدجویان است و ما سعی داریم که این جامعه در این استان نیز شکل بگیرد.
وی تشریح کرد: ما در 4 سال اخیر، 518 واحد را به خانواده‌های دارای 2 معلول یا بیشتر اعطا کرده‌ایم همچنین از اوایل نهضت مسکن در سال 89 در استان حدود 10 هزار و 36 واحد چه به خانواده‌هایی با یک یا چند معلول چه دیگر نیازمندان واگذار شده است؛ همچنین در حال حاضر پنج هزار و 172 واحد در حال ساخت برای این گروه‌ها داریم.
مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی استان خراسان، استان ویژه‌ای‌ست. در سال گذشته حدود 90 میلیارد تومان اعتبارات مردمی داشتیم که به‌نسبت پارسال نزدیک به 17 درصد رشد داشتیم.
کد خبر 1862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد