معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از مراکز جامع درمان اعتیاد بازدید کرد

دکتر نورمحمدفردی بیرانوند معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استاندار البرز به همراه دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان و همچنین دکتر محسن میرحبیبی مدیرکل اجتماعی استانداری ، دکتر رحمان علیجانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معصومه عباسی زاده معاون پیشگیری بهزیستی از ۲ مرکز جامع درمان اعتیاد (آقایان و بانوان ) و یک مرکز ماده ۱۵ تحت نظارت بهزیستی البرز بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، در این بازدید دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به میهمانان و تشکر جهت بازدید و بررسی روند آماده سازی این مراکز گفت : مقرر شده دو مرکز جامع بازتوانی و درمان اعتیاد ویژه آقایان و بانوان در هفته بهزیستی افتتاح گردد.

وی گفت : مرکز جامع زنان با ظرفیت ۳۰ نفر اولین مرکز در کل کشور میباشد که در استان البرز بصورت پایلوت افتتاح میگردد و مرکز مردان نیز با ظرفیت ۱۲۰ نفر آماده بهره برداری می باشد که این دو مرکز کلیه فعالیتهای چرخه درمان اعتیاد اعم از سم زدایی اولیه، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال را بصورت تجمیع شده انجام میدهند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود : فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال که چهار ماه از آن حضوری و هشت ماه دیگر بصورت سرپایی است نگهداری میشود.

این مقام مسیول تصریح کرد : چرخه درمان در این مراکز زیرنظر پزشک ، روانشناس و مددکار با روش پرهیز مدار بدون مصرف دارو تکمیل میگردد.

دکتر اسدالله حیدری گفت : در این مراکز فرد معتاد پس از بهبودی رها نمیگردد و بعد از سم زدایی درمان روانی اجتماعی و بازپروری آن آغاز میشود و در طول این یکسال ۵۲ جلسه آموزشی برای فرد و خانواده ی ایشان برگزار میگردد و پس از آن نیز تا چندین سال و تا زمان رهایی کامل از اعتیاد ارتباط مددکاران اجتماعی با فرد و خانواده وی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان گفت : در این مراکز دو کارگاه حرفه آموزی چرم دوزی ویژه بانوان و کارگاه گرانول ویژه آقایان با ارائه مدرک فنی حرفه ای ایجاد میشود تا چرخه توانمندسازی این افراد تکمیل گردد.

دکتر نورمحمدفردی بیرانوند معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استاندار البرز نیز در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان گفت : بنده در جریان مستقیم این فعالیت می باشم و جناب دکتر حیدری بابت راه اندازی این مراکز زحمات زیادی را متحمل شدند .

وی ادامه داد : سیاست کلی دولت این است که فعالیت ها برون سپاری گردد و بخش خصوصی پای کار بیاید و در کنار آن دولت سیاست گذار و حامی خوبی در جهت برطرف کردن موانع باشد.

وی افزود : در طول این یکسالی که فرد معتاد در اختیار این مراکز است بهزیستی با طرح ها و برنامه های تخصصی درصدد این است که فرد بازتوان گردد و سربار جامعه نباشد و هم بتواند انسان موفقی برای خود و خانواده خود باشد و از این جهت این اقدام بهزیستی کار بسیار پسندیده و درخور تقدیری است.

این مقام مسئول افزود : با توجه به اینکه استان البرز و شهر کرج کلانشهر می باشد میطلبد که این قبیل طرح ها توسعه یابد و ظرفیت این مراکز بیشتر شود و ما حتما کمک خواهیم کرد و تمام تلاشمان را در جهت حمایت از این مراکز انجام خواهیم داد.

دکتر نورمحمدفردی بیرانوند افزود : در بحث درمان اعتیاد مسئله ای که مطرح است این است که بعد از اینکه فرد معتاد درمان پیدا میکند در جامعه رها میشود و در قانون نظارت بعد از درمان پیش بینی نشده است و این حلقه مفقوده این چرخه میباشد که بهزیستی استان با راه اندازی این مراکز بخش زیادی از این مشکل را برطرف مینماید و فرد معتاد بعد از درمان رها نمی شود و با ایجاد اشتغال و یا ارائه تسهیلات اشتغال زایی به فرد بهبودیافته کمک میشود تا ساماندهی پیدا کند.

گفتنی است این مراکز در هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

کد خبر 18484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد