تهران| حذف بودجه دستگاه‌هایی که قانون استخدام معلولان را رعایت نمی‌کنند

استاندار تهران از قطع اعتبار دستگاه‌هایی که سهم استخدام ۳ درصد اشتغال معلولان را رعایت نکنند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، «انوشیروان محسنی‌بندپی» استاندار تهران در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری سالمندان آرام، گفت: در ابتدای هفته بهزیستی قرار داریم و این ایام را به پرسنل این سازمان تبریک می‌گویم ضمن اینکه از مسئولانی که اقدام به راه‌اندازی مرکز سالمندان آرام کردند نیز تشکر می‌کنم.

وی، تصریح کرد: واقعیت این است که استان تهران با سایر استانها متفاوت است و این استان با کمبودها و مشکلات متعددی در بخش‌های مختلف روبه‌روست، به‌عنوان مثال سرانه آموزشی استان تهران بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان محروم محسوب می‌شود علاوه بر اینکه در فضاهای ورزشی، فرهنگی و... شرایط استان تهران مطلوب نیست.

بندپی اضافه کرد: در بخش هزینه‌های جاری نیز در استان تهران با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و تأمین رفاه کارکنان و پرسنل مختلف یکی از دغدغه‌های استانداری تهران محسوب می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: باید بتوانیم با بودجه موردنظر تحرک را در کارکنان به‌ویژه در کارکنان بهزیستی ایجاد کنیم که این موضوع مورد توجه استانداری قرار دارد و این در حالی است که زمانی که بنده به استانداری تهران منتقل شدم اعتبارات استانداری بسته شده بود و در واقع نتوانستیم اعتباراتی را در این بخش برای سازمان بهزیستی پیش‌بینی کنیم و امیدواریم سال‌ آینده اقداماتی را در این بخش انجام دهیم.

محسنی بندپی افزود: در استان تهران ۴۰ درصد از خون مورد نیاز در کشور در سازمان انتقال خون تهران انجام می‌شود ضمن اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۲۰ درصد از صنعت در تهران مدیریت می‌شود علاوه بر آنکه در حوزه مالیاتی نیز ۵۲ درصد از تأمین درآمد کشور به‌عهده استان تهران است.

وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص مسائل اجتماعی آلایندگی‌های زیست‌محیطی، ترافیکی و... گفت: شخص رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای بر رفع این مشکلات در تهران دارد و این در حالی است که ما در تهران با سرریز آسیبهای اجتماعی روبه‌رو هستیم.

استاندار تهران همچنین راجع به قاچاق کودکان اتباع بیگانه گفت: در حال حاضر باندهایی از کابل در این زمینه فعالیتهایی را انجام می‌دهند و این در حالی است که ۷۰ درصد از کودکان کار و خیابانی اتباع بیگانه هستند.

وی همچنین در ارتباط با ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۸۴ هر یک از دستگاه‌ها وظایفی را به‌عهده دارند که به‌عنوان مثال شهرداریها باید امکانات و تجهیزات لازم را برای پذیرش کودکان کار و خیابانی فراهم کنند علاوه بر اینکه نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیز وظایفی را به‌عهده دارند.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه استانداری تهران آمادگی همکاری را با بهزیستی دارد گفت: با توجه به اینکه حکم شهرداران شهرستانهای تهران توسط استانداری امضا و ابلاغ می‌شود و با توجه به اینکه وزیر کشور اختیارات خود را در این بخش به استانداری تفویض کرده است این آمادگی را داریم که شرایط لازم را برای همکاری بین شهرداریها با سازمان بهزیستی استان تهران فراهم کنیم.

وی درباره موضوع مناسب‌سازی معابر و اماکن گفت: این موضوع مورد توجه سازمان قرار دارد و بر همین اساس برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است.

محسنی بندپی در ارتباط با اینکه برخی از دستگاه‌ها و سازمانهای دولتی اقدام به استخدام معلولان براساس قانون حمایت از حقوق معلولان نمی‌کنند گفت: دستگاه‌هایی که در این زمینه به قانون عمل نکنند و سهمیه ۳ درصد استخدام معلولان را اجرا نکنند از این پس اعتباری به آنها تخصیص داده نخواهد شد.

کد خبر 1845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد