بازگشایی مهدهای کودک استان از روز شنبه

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی خبر از بازگشایی مهدهای کودک زیر نظر این اداره کل از روز شنبه مورخ ۹۹/۳/۲۴ داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، فرگل صحاف با بیان اخذ تعهد از اولیا مبنی بر اطلاع رسانی به مهدهای کودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه والدین، ابراز داشت : ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب بازی ها، محیط و همه مکان ها مانند دستشویی قبل از بازگشایی و در پایان هر رزو و عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره و حوض توپ کودک از جمله ضوابط بهداشتی است ؛ که مهدهای کودک بر اساس پروتکل های مربوطه باید رعایت نمایند.

وی گفت : فعالیت مهدها در مناطق سفید برای زیر دوسال و دو تا چهار سال با نصف ظرفیت انجام خواهد یافت و پنج تا شش سال آزاد می باشد.

صحاف شرایط فعالیت در مناطق زرد را برای زیر دو سال با نصف ظرفیت، دو تا چهار سال با نصف ظرفیت و پنج تا شش سال با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل عنوان کرد.

فعالیت مهدها در مناطق قرمز برای زیر دو سال با یک سوم ظرفیت، برای دو تا چهارسال با یک سوم ظرفیت و برای کودکان پنج تا شش سال با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل از نکاتی بود که صحاف عنوان کرد.

تعطیلی فعالیتهایی که نیاز به تحرک بالا دارند، حضور پرسنل مهدهای کودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی مانند دستکش و ماسک، تب سنجی کودکان و مربیان به محض ورود، عدم ورود والدین به فضای کودکان، برنامه ریزی برای ورود و خروج کودکان برای جلوگیری از ازدحام و خارج کردن کفشها از محیط داخلی مهدها جزو نکات مهم پروتکل بود که صحاف آنها را برشمرد.

کد خبر 18436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد