شرایط و شهریه بازگشایی مهدهای کودک اعلام شد

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، شرایط و شهریه بهزیستی برای بازگشایی مهدهای کودک را اعلام کرد و گفت: پیرو مصوبه مورخ هفدهم خرداد ماه جاری ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر بازگشایی مهدهای‌کودک از ۲۴ خرداد، علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی بهزیستی نیز ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، سعید بابایی روز چهارشنبه  افزود: ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیز اسباب‌بازی‌ها، محیط و همه مکان‌ها مانند دستشویی قبل از بازگشایی و در پایان هر روز و عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره و حوض توپ از جمله این ضوابط بهداشتی است.
وی تاکید کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد، باید تعطیل شوند. حضور پرسنل مهدکودک نیز با وسایل و تجهیزات بهداشتی مانند دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه ضروری است.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده به پرسنل، نظارت ویژه مربیان بر شست وشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی و به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص از دیگر ضوابط بهداشتی بهزیستی به شمار می رود.
بابایی خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن و عدم حضور اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک را از دیگر ضوابط بهداشتی بهزیستی عنوان کرد.

وی ادامه داد: آموزش اولیا جهت اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص باید به گونه ای باشد که که موجب تجمع اولیاو معطلی نشود.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اخذ تعهد از اولیا مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه والدین باید نسبت به اطلاع‌رسانی بیماری کودکانشان به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای همکاری لازم را انجام دهند.
بابایی گفت:‌ بدیهی است میزان شهریه ثابت خرداد ماه ۲۵ درصد شهریه ماهیانه مهدکودک است به میزان یک هفته از چهار هفته و تا ابلاغ شهریه جدید سال۹۹، اعلام افزایش قطعی شهریه به والدین صورت نپذیرد و شهریه دریافتی علی‌الحساب است.  
وی شرایط بهداشتی بهزیستی در مناطق سفید را اینگونه اعلام کرد: در این مناطق، فعالیت مهدها زیر دو سال باید با نصف ظرفیت، دو الی چهار سال باید با نصف ظرفیت باشد و پنج و شش سال آزاد است.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: فعالیت مهدها در مناطق زرد نیز برای زیر دو سال باید با نصف ظرفیت، دو تا چهار سال باید با نصف ظرفیت و پنج و شش سال باید با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل باشد.
بابایی افزود: فعالیت مهدها در مناطق قرمز برای زیر دو سال باید  با یک سوم ظرفیت، برای دو تا چهار سال باید با یک سوم ظرفیت و برای کودکان پنج و شش سال باید با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل باشد.

پروتکل بازگشایی مهدهای کودک

کد خبر 18384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =