استان کهگیلویه و بویراحمد |  نشست خبری مدیرکل بهزستی استان با اصحاب رسانه

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد از صاحب خانه شدن ۵۰۰خانواده ۲معلولی استان خبر داد و گفت که خدمات بهزیستی از دولت محوری به جامعه محوری سوق داده خواهد شد .

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد از صاحب خانه شدن ۵۰۰خانواد  ۲معلولی استان خبر داد و گفت که خدمات بهزیستی از دولت محوری به جامعه محوری سوق داده خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: مدیر کل بهزیستی استان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکریم قشر آسیب پذیر مهمترین مولفه خدمت در بهزیستی است، بیان کرد که ۳۶هزار نفر بصورت مستقیم و مستمر از خدمات بهزیستی برخوردارند که هفت هزار از این تعداد در حوزه  اجتماعی و زنان سرپرست خانوار و ۱۲هزار نفر معلول  هستند.

وی ارائه خدمات تخصصی  با حمایت از مراکز بخش خصوصی را اولویت بهزیستی دانست و تصریح کرد که این دستگاه خدمات رسان  در بخشهای محتلف خدمات ارزنده ای را ارائه کرده است و دراین راستا برنامه محور آماده خدمات بیش از پیش به اقشارآسیب پذیر و مستحق حمایت و خدمات است.

وی  به ضرورت خدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب  های اجتماعی ومعلولیت ها اشاره کرد و گفت که  پیشگیری مقدم بردرمان است و دراین راستا خدمات مختلفی انجام می شود،زیرا آگاه سازی وآموزش زیربنای دیگر موفقیت ها است.

افشارمهر به روش ها و سبک های جدید آموزش ونیروی متخصص آموزش دیده به روز در حوزه مهارت های زندگی، پیشگری از معلولیت، مشاوره  پیش از ازداج مداخله در خانواده  اشاره کرد و گفت  دراین راستا علاوه بر مراکز دولتی،در قالب  تفاهم نامه با آموزش وپرورش ،  سازمان ورزش وجوانان، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان و دانشگاه فعالیت علمی و تخصصی مطلوبی انجام گرفته است.

وی موفقیت های ناشی از پیشگیری از معلولیت ، غربال گری حوزه شنوایی و بینایی در استان با خرید امکانات تخصصی  در بخش دولتی وخصوصی با بهره گیری از مراکز و نیروی متخصص را یادآورشد و گفت با خرید تجهیزات و قرارداد با بیمارستانها تمام نوزادها  تست شنوایی سنجی  وبینایی می شوند به دنیال این برنامه معلولیت درحوزه  بینایی و شنوایی کاهش یافته است..

مدیرکل بهزیستی تصریح کردکه درحوزه توانبخشی ۱۰مرکز شبانه روزی سالمندان، اعصاب روان ،معلولان عقب مانه ذهتی ۱۸مرکز رورانه  فعالیت دارد.ودراین مراکز به یکهزار نفرآموزش داده می شود.

افشارمهر گفت: در حوزه اجتماعی بهزیستی دارای مراکز دولتی وغیردولتی،  اورژانس های اجتماعی است و برای کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت اجتماعی با خدمات مشاوره ای وایجاد  خانه سلامت دختران، کودکان و اختلاف خانوادگی وفردی و اجتماعی جامعه  کاهش طلاق اقدام های ارزنده ای صورت گرفته است.

وی بیان کرد که سه اورژانس اجتماعی در سه شهرستان،  ۴۴مرکز مشاوره غیردولتی و یک مرکز دولتی با تلفن  ۱۴۸۰خدمات حضوری و تلفنی برای کاهش آسیب های اجتماعی به جامعه هدف خدمات  ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی افزود که در  هفته بهزیستی از ۲۲تا ۲۸تیردراستان ۴۷باب مسکن معلولان افتتاح می شود  که اعتبارمسکن معلولان سه جانبه است و  باهمکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان  انجام  می شود..

وی از افتتاح  ۶۸طرح اشتغالزای مدجوبان درهفته بهزیستی خبر داد.

مدیرکل بهزیستی بیان کرد که درسال ۹۷ بیش از ۴۰۰نفرمعلول  از ۳۰۰تا ۵۰۰ میلیون ریال برای اشتغال تسهیلات دریافت کردند.

افشارمهر از وجود یکهزار و ۵۱۴ معلول سرپرست خانوار خبر داد وگفت براساس قانون جدید  اعضای خانواده معلولان  نیز مشمول دریافت مستمری خواهند شد که این امر خدمات ارزنده ای به این قشر محسوب می شود.

وی برنامه های هفته بهزیستی را شامل  غبارروبی گلزار شهدا،افتتاح مراکز خدمات مشاوره ای بخش خصوصی،دیدار با نماینده ولی فقیه ، استاندار، سرکشی از مراکز خدمات مشاوره ای وحضور در نمازجمعه و...به عنوان فعالیت های  هفته بهزیستی ذکر کرد و گفت فعالیت  خادمان قشر آسیب پذیر در و توان خواه در مراکز دولتی و خصوصی زیرمجموعه بهزیستی قابل تقدیر است.

کد خبر 1834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد