ایلام|خبرنگاران در اطلاع رسانی سلامت خبر را مد نظر قرار دهند/بهزیستی از نقد منصفانه استقبال می کند

مدیر کل بهزیستی ایلام با تاکید بر اینکه خبرنگاران نقش مهمی در ارتقا سلامت اجتماعی جامعه دارند گفت: خبرنگاران به عنوان صاحبان رسانه ها سلامت خبر را مد نظر قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی روز سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بهزیستی، رسانه و مسئولیت اجتماعی افزود: بی شک هدف رسانه ها نه آسیب زدن رساندن به جامعه بلکه ایجاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه است و چنانچه سلامت خبر حفظ نشود آسیب به جامعه زده می شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها در کاهش یا افزایش آسیبهای اجتماعی و ارتقا سلامت اجتماعی نقش مهمی دارند ادامه داد: رسالت اصلی رسانه ها آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه بوده و می توانند هم به افزایش دانش اجتماعی و در نهایت سلامت اجتماعی جامعه کمک کرده و هم تاثیرگذار عکس این مساله باشند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته بهزیستی با عنوان شفافیت، توانمندسازی و ارتقا سلامت اجتماعی گفت: دو بخش این شعار با محوریت دسترسی عموم به عملکرد و فعالیتهای این اداره کل و توانمند سازی جامعه هدف بوده و بخش سوم آن ارتقا سلامت اجتماعی است که رسانه ها می توانند در این حوزه و افزایش اعتماد عمومی جامعه تاثیرگذار باشند.

مدیر کل بهزیستی ایلام از خبرنگاران خواست در حوزه انتشار اخبار و فعالیتهای این اداره کل پس از انجام بررسی دقیق و تاثیرهای آن، مطلب مورد نظرشان را درج کنند و یادآورد شد: بهزیستی از نقد منصفانه خبرنگاران استقبال می کند.

***ساماندهی معتادان متجاهر از عهده بهزیستی خارج شد

وی در ادامه به بخشی از عملکرد و فعالیتهای این اداره کل اشاره کرد و گفت: حمایت از افراد مصرف کننده مواد مخدر در دستور کار این اداره کل قرار داشته و از طریق ۱۴ مرکز ترک اعتیاد اسین کار صورت می گیرد.

وی با ذکر اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اشتغالزایی مصرف کنندگان مواد مخدر هزینه شده افزود: پارسال بیش از سه هزار معتاد برای ترک به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی مراجعه کرده اند.

همتی با اشاره به اینکه درمان و حمایت از افراد مصرف کننده مواد مخدر در دستور کار بهزیستی است گفت: ساماندهی معتادان متجاهر امسال از دستور کار این اداره کل خارج شد.

***افزایش تماسهای مردمی با مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی بهزیستی

وی همچنین از افزایش تماسهای مردمی با مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی بهزیستی خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۰ مورد تماس مردمی با این مراکز انجام شده است.

وی از ارایه آموزش مهارتهای زندگی به هشت هزار نفر خبر داد و گفت: این مهارتها در زمینه های حل مساله، فرزند پروری، همسر داری و غیره بوده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام به مداخله این اداره کل در حوزه کنترل معلول زائی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده علت معلولیت در این استان اختلالات ژنتیکی بوده این اداره کل در این زمینه با انجام مشاوره های قبل، حیل و پس از بارداری در این زمینه فعالیت دارد.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین به طرح غربالگری اضطراب کودکان اشاره کرد و گفت: پارسال در اجرای این طرح ۸۲۰ کودک مورد سنجش قرار گرفتند.

*** تنها پنج درصد طلاق ها ضرورت دارد

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین به فعالیتهای حوزه کاهش طلاق این اداره کل اشاره کرد و گفت: از مجموع بیش از یک هزار پرونده ای که از سال گذشته تاکنون به مرکز کاهش طلاق این اداره کل ارجاع شده حدود ۲۰۰ نفر با مداخله کارشناسان بهزیستی به سازش منجر شده است.

وی گفت: کمک به زوج های متقاضی طلاق با ارایه خدمات مشاوره ای در دستور کار این اداره کل قرار داشته تا از افزایش نرخ طلاق بیشتر جلوگیری شود.

به گفته وی، از مجموع درخواستهای زوجهای متقاضی طلاق تنها پنج درصد آنها که به علت اعتیاد، بیماریهای روانی و غیره است ضروی بوده و ۹۵ درصد این درخواستها با دریافت خدمات مشاوره ای قابل حل هستند.


*** پذیرش افراد آسیب دیده در مراکز بهزیستی منوط به صدور حکم قضایی است

وی به ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۳۰ کودک کاری که تاکنون در ایلام شناسایی شده ۱۷۰ نفر بصورت مداوم کار کرده و مابقی بصورت فصلی مشغول هستند.

وی فراهم کردن زمینه تحصیل، صدور شناسنامه، توانمندسازی خانواده های کودکان کار و غیره توسط این اداره کل برای حمایت از این کودکان در طول سال انجام می شود.

وی به بحث ساماندهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی اشاره کرد و گفت: پذیرش این افراد در مراکز بهزیستی اعم از شیرخوارگاه، خانه امن و خانه سلامت تنها در گرو صدور حکم قضایی است.

وی همچنین از شناسایی ۱۰۰ درصدی توانخواهان روستایی و شناسایی ۹۵ درصدی توانخواهان ساکن در مناطق شهری استان خبر داد و گفت: هم اکنون از مجموع جمعیت ۳۳ هزار نفری مددجوی بهزیستی ایلام بیش از ۱۳ هزار نفر را توانخواهان تشکیل می دهند.

***نگاه دولت به حوزه بهزیستی مثبت است

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به بهزیستی و فعالیتهای گسترده ای که دارد مثبت است گفت: یکی از مهمترین اقدامهای دولت در این زمینه توسعه مراکز اورژانس اجتماعی در مناطق مختلف کشور است.

وی همچنین از حمایت ویژه استاندار ایلام از این اداره کل در زمنیه های مختلف اعم از بازدید مراکز، تخصیص اعتبار برای حمایت از مددجویان و غیره قدردانی کرد.

پایان/

کد خبر 1833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد