انعقاد تفاهمنامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء

تفاهمنامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی فی‌ما بین بهزیستی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، تفاهمنامه ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی مددجویی فی‌ما بین بهزیستی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء منعقد شد.

«وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن گرامیداشت سالروز بهزیستی ، توانمندسازی را یکی از فعالیت‌های بهزیستی معرفی کرد و گفت: از مسائل پیشروی توانمندسازی، تامین مسکن برای جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان، فرندان ترخیصی بهزیستی و ... است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ هزار مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی ساخته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر در دست ساخت است، ادامه داد: همزمان ۱۱۳ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند؛ این در حالی است که براساس ماده ۱۹ لایحه حمایت از حقوق معلولان و مصوبه مجلس، افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، آماده‏‌سازی زمین، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۴ ساخت مسکن برای ۱۴ هزار خانواده‌های دارای ۲ معلول آغاز شد که ۶ هزار و ۲۵۰ واحد ساخته واگذار شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در دست احداث است که با همراهی خیرین به زودی تکمیل می‌شود.

قبادی‌دانا از واگذاری اولین مسکن مددجویی نوسازی‌شده در سیل خبر داد  گفت: در ابتدای هفته آتی با واگذاری مسکن مددجویی به خانواده‌های زلزله‌زده غرب کشور پروژه احداث منزل مددجویان در کرمانشاه به پایان خواهد رسید.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور، در پایان یادآور شد: با تکیه بر مدیریت جهادی با اعتقاد بر اینکه ما می‌توانیم در خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت عدالت را برقرار کنیم.

کد خبر 1828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =