ایجاد اشتغال برای بیش از ١٢٠ مددجوی بهزیستی ایرانشهر

زاهدان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته با پرداخت تسهیلات برای ١٢٠ مددجوی زیرپوشش این نهاد در شهرستان ایرانشهر شغل ایجاد شده است.

ابراهیم نرماشیری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان بهریستی ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ١٢٠ نفر از مددجویان از جمله زنان خودسرپرست پرداخت شده است.

وی بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال ١۶٠ نفر در بخش‌های مشاغل خانگی، دامداری، کشاورزی و صنایع دستی فراهم شده است.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای مددجویان به ویژه زنان خودسرپرست تصریح کرد: مشارکت زنان در فعالیتهای اقتصادی به شناسایی ظرفیتهای آنان می‌انجامد و سبب توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه نیز می‌شود.

وی ادامه داد: خودکفایی و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان است. 

نرماشیری گفت: با بهره گیری از صنایع‌دستی با توجه به نیاز اندکی که به سرمایه اولیه دارد، می‌توان در مسیر ایجاد شغل گام‌های موثر برداشت و بسیاری از معضلات از جمله بیکاری در روستاها و شهرهای کوچک را برطرف کرد.

وی خاطر نشان کرد: با پرداخت تسهیلات برای ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی و توسعه این صنعت، ضمن ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کار، زمینه توسعه این صنعت نیز فراهم و گامی هرچند کوچک در جهش تولید برداشته می‌شود.

کد خبر 18223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد