پرداخت ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری‌بگیر

رئیس سازمان بهزیستی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در سومین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی، گفت: ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری‌بگیر تحت پوشش این سازمان پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: یک میلیون و ۴۵۸ هزار فرد دارای معلولیت و ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش این سازمان است و افراد تحت پوشش بهزیستی در هزار مرکز توانبخشی، ۱۶ هزار مرکز روزانه، ۱۵ هزار مهد کودک، ۶۵۰ مرکز شبه خانواده و ۲۸۰ مرکز مشاوره ژنتیک از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر به طور مستقیم در بهزیستی خدمت می‌کنند که ۷۰ درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند، افزود: ۹۲ درصد فعالیت‌های بهزیستی را موسسات مردم‌نهاد و خیریه‌ها انجام می‌دهند؛ همچنین ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این سازمان هستند که ۲۴ هزار نفرشان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مستمری خانواده‌های تک نفره از ۵۳ هزار تومان به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافته است، افزود: تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی از ۵۰۰ هزار خانوار در سال گذشته به یک و نیم میلیون نفر در سال جاری افزایش یافته است که خیلی از آن‌ها بیش از ۱۵ سال در انتظار زیر پوشش قرار گرفتن بودند.

قبادی‌دانا، یادآور شد: اعتبارات بهزیستی برای پرداخت مستمری از ۱۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۷۶۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است. این در حالی که بهزیستی شهریه ۳۲ هزار نفر از افراد تحت پوشش را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۳۴۸ هزار معلول ذهنی و ۱۱۶ هزار بیمار مزمن در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه این سازمان نگهداری می‌شوند، افزود: از ۱۲۰۰ شرکت کننده در آزمون استخدامی معلولان در سال گذشته ۱۱۵ نفر پذیرفته شده‌اند.

وی، گفت: برای اشتغال به کار معلولان ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد با بازپرداخت ۵ ساله اختصاص یافته است که به کارفرمایان به ازای اشتغال هر معلول ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.

قبادی دانا، افزود: تاکنون ۱۱۰ هزار مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی ساخته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر در دست ساخت است و همزمان ۱۱۳ هزار خانوار در نوبت هستند. از سال ۹۴ کار ساخت مسکن برای ۱۴ هزار خانواده‌های دارای دو معلول آغاز شد که ۶۲۵۰ واحد ساخته و به آنان واگذار شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است.

کد خبر 1813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =