سیاسی کاری در بهزیستی "سم" است

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: سیاسی‌کاری در بهزیستی سم است و خیانت به جامعه هدف این سازمان محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان از هفته نامه محلی سیمره، دکتر کرم یاری در ادامه با تاکید بر اینکه در بهزیستی مسئولیت اجتماعی داریم افزود: در بهزیستی به جامعه هدف آن فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و دینی، فقط به صرف اینکه انسان و همنوع ما هستند خدمت ارائه می‌دهیم.

وی به اساسنامه و اهداف سازمان بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: سیاست، دیانت و .... برای خدمت‌رسانی به مردم ملاک نیست، بلکه تنها ملاک ما خدمت رسانی به انسان نیازمند است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان با بیان اینکه بهزیستی تنها نهاد دولتی با اعتبارات محدود است یادآوری کرد: بهزیستی بیش از ۱۶۲ مأموریت دارد و در این راستا به مردم خدمت می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی از قبل از تولد تا کهنسالی است تصریح کرد: آزمایش‌ها، مشاوره‌های پیش از ازدواج و غربالگری ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت‌ها، انواع و اقسام پیشگیری ها چون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قسمت عمده کارهای ما در بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان افزود: بهزیستی هم پیشگیری می‌کند و هم آسیب های اجتماعی را شناسایی و در نهایت توانمندسازی را در دستور کار خود دارد.

به گفته دکتر یاری نیروهای علمی توانمند زیادی چه در سطح استانی و چه در سطح ملی در سازمان بهزیستی وجود دارد.

وی افزود بهزیستی یک سازمان علمی توانمند است که بیشتر کارهایش اصولی و قانونی می باشد.

دکتر یاری به قابلیت‌های دکتر وحیدی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و توضیح داد: رئیس جدید سازمان فوق تخصص است و تمام زندگی خود را وقف بهزیستی کرده بدین روی هم در داخل و هم در خارج از کشور آدم موجهی است و خیلی خوب می‌تواند برای بهزیستی اعتبار جذب کند.

وی حمایت از کودکان کار و خیابانی، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را بخشی از جامعه هدف بهزیستی دانست.

دکتر یاری با بیان اینکه ۵۸۱ کودک کار و خیابانی در استان لرستان شناسایی شده است تصریح کرد: در راستای پیشگیری از کرونا در سه مرحله بین کودکان کار بسته های بهداشتی و معیشتی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان توزیع شده است.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان شمار معلولان جامعه هدف بهزیستی را بیش از ۵۰ هزار نفر عنوان کرد و توضیح داد: وجود این شمار معلول در استان با کمتر از ۲ میلیون جمعیت زیاد است.

وی به انواع معلولان و دسته بندی آنها نیز اشاره کرد و افزود: معلولین به چند دسته تقسیم می شوند از خفیف تا خیلی شدید چهار مرحله دارد. انواع مختلف معلولیت داریم شنوایی، جسمی حرکتی، بینایی، ضایعه نخاعی و ... .

یاری گفت برخی معلولیت‌های سطح لرستان ناشی از ازدواج‌های فامیلی و رعایت نکردن آزمایش‌های غربالگری پیش از ازدواج است.

وی ادامه داد: متاسفانه به خاطر وضعیت نامناسب جاده ها و همچنین فرهنگ رانندگی ما ضایعات نخاعی زیادی داریم که نان آور خانه بودند و اکنون دیگر توانمند نیستند و جز جامعه هدف ما به شمار می‌روند.

وی در بخشی از سخنانش به عملکرد بهزیستی در دوره کرونا اشاره و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در بحث کرونا خوب عمل کرد و درخشید؛ یک ماه پیش از شیوع کرونا جلسات ما شروع و در این جلسات نیازمندیها پیش‌بینی‌ها در قالب کارگاه‌هایی در سطح کشور برگزار شد.

دکتر یاری در رابطه با اقدامات سازمان بهزیستی جهت مقابله با کرونا نیز گفت: اعزام تیم‌های غربالگری به مراکز ترک اعتیاد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز شبانه روزی، عدم پذیرش و لغو مرخصی‌های مددجو در کلیه مراکز بهزیستی، واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومان برای مددجویان مراکز توانبخشی و حمایت مالی از مراکز ترک اعتیاد جهت تهیه اقلام بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده  بهزیستی لرستان در راستای مقابله بوده است.

یاری سرانه ۳۰ هزار تومان برای پرسنل و مددجویان مراکز، واریز ۵ میلیون تومان به حساب کمپهای ماده ۱۵، مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ ، واریز ۲۵۰ هزار تومان به کارت ضایعه نخاعی ها و معلولین شدید، واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومان به حساب مراکز شبه خانواده برای تهیه مواد شوینده و ضدعفونی کننده و پک های بهداشتی و جبران قسمتی از خسارات ناشی از کرونا، واریز ۴۴۰ هزار تومان به حساب ۳۳۰ هزار و ۱۱۵۰ خانوار پشت نوبت آسیب دیده از کرونا را بخشی از فعالیت های اداره کل بهزیستی لرستان برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: اگر کار علمی و زحمات طاقت فرسا نبود اکنون وضعیت ما در بحث کرونا اینطور خوب نبود.

وی یادآور شد: فقط یک نفر از سالمندان جامعه هدف ما در بروجرد تست کرونا مثبت شده که البته هیچ گونه علائمی نداشته و شاید خطای آزمایشگاه هم باشد.

یاری گفت: با وجود کرونا مرگ و میرهای ما کمتر از سال گذشته بوده و این به خاطر پیشگیری‌های به موقع سازمان بهزیستی بوده است.

وی ادامه داد: در حقیقت جامعه هدف بهزیستی باید کل کشور را در بر بگیرد، بهزیستی می تواند برای همه جامعه برنامه داشته باشد، زندگی همه را بهبود ببخشد و رفاه اجتماعی آنها را بالا ببرد؛ اما به دلیل محدودیت اعتبارات تنها افراد نیازمند و معلولان در جامعه هدف ما هستند.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان در پایان گفت: از خبرنگاران که افرادی علمی هستند و دغدغه اجتماعی دارند انتظار داریم گوشه‌ای از دغدغه‌هایشان وضعیت مددجویان بهزیستی هم باشد.

یاری تاکید کرد: که سازمان بهزیستی به پشتیبانی رسانه‌ها نیاز دارد تا خدماتش بیان شود و به اطلاع مردم برسد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: هر ساله در اسفندماه به دلیل حضور مسافران گردشگری به استان لرستان، کلیه معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری می شدند که امسال به دلیل شیوع کرونا و نبود  گردشگران و مسافران نوروزی این معتادان جمع‌آوری نشدند، ولی به این معتادان در پاتوق و خانه‌های تیمی زیر نظر بهزیستی، خدمات بهداشتی و  غذای گرم ارائه گردید.

کد خبر 18097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد