کردستان | فعالیت 13 مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در کردستان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان، گفت: 13 مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان کردستان دایر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، محسن شجاعی شامگاه دوشنبه (24تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: حوزه امور اجتماعی از زنان سرپرست خانواده حمایت کرده و فعالیت‌هایی در جهت توانمندسازی زنان از طریق ایجاد گروه‌های همیار برای استقلال اجتماعی زنان، روانشناسی و مددکاری را در اختیار این زنان قرار می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان، عنوان کرد: حوزه مهد کودک یکی دیگر از حوزه‌های زیرمجموعه امور اجتماعی است که در حال حاضر 340 مهد در روستاها و حاشیه شهرهای استان فعال هستند.

شجاعی افزود: در حال حاضر 13 مرکز کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان وجود دارد که 12 مرکز آن به واسطه موسسات خیریه و با همکاری سازمان بهزیستی ارائه شده و در واقع خیرخواهان استان سهم زیادی را برعهده گرفته‌اند.

وی ادامه داد: کودکان بی سرپرست که توسط خانواده درجه یک نگهداری می شوند سازمان بهزیستی از آنان حمایت می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان، ذکر کرد: افرادی نیز که از سوی خانواده پس زده شده و به جامعه ورود پیدا نکرده و فاقد مکان زندگی هستند نیز توسط سازمان بهزیستی پذیرش می شوند.

شجاعی گفت: مردم استان به متکدیان کمک مالی نکنند و این بخشش را به سازمان بهزیستی بسپارند چرا که این کودکان با گدایی در خیابان‌ها آسیب بیشتری می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کودکان به دلیل مسائل اقتصادی ادامه تحصیل نمی‌دهند، گفت: متاسفانه خانواده های این کودکان رضایت نمی‌دهند که کودکانشان ادامه تحصیل بدهند و با کار کردن آنان موافق هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان، در ادامه با اشاره به اینکه استان کردستان در حوزه طلاق در رتبه 13 کشور است، افزود: رشد طلاق در کردستان نسبت به استان های دیگر کمتر بوده اما به معنای کاهش طلاق نیست.

مشاور استاندار کردستان در امور معلولین نیز در ادامه این نشست گفت: کردستان توانسته پیشرو در زمینه مشاوره برون سازمانی باشد که در این راستا مشاور امور معلولین در فرمانداری، استانداری و شهرداری دایر شده است.

ابراهیمی با اشاره به توجه خاص مسئولین استان به معلولین، خاطرنشان کرد: توجه ویژه مسئولین استان کردستان به امور معلولین موجب شده که این امر در زندگی معلولین تاثیر خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بستر فرهنگی ضروری ترین فعالیت است، تصریح کرد: انتخاب مشاور دستگاه‌ها و ادارات از امور معلولین نیازمند فراهم کردن بستر و اطلاع رسانی دقیق است.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 1800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد