کردستان |۸ درصد جمعیت کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: هم اکنون ۸ درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، سید صباح قریشی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۱۲۸ هزار نفر آسیب دیده در استان کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون دو بار رئیس سازمان بهزبستی کشور به استان کردستان سفر کرده که ثمرات بسیار خوبی برای استان در پی داشته است.

مدیرکل بهزیستی کردستان به راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در استان اشاره و عنوان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی در منطقه منفصل شهری نایسر نیز که یکی از مناطق حاشیه‌ای و پرجمعیت استان است، بزودی افتتاح می‌شود.

وی همچنین به خدمات آموزشی و اجتماعی در حوزه سوء تغذیه و طلاق و ... اشاره و تصریح کرد: قبلا استان پنجم در حوزه طلاق بودیم که هم اکنون در استان دوازدهم یا سیزدهم قرار داریم که به دلیل افزایش ازدواج و کاهش طلاق بوده است.

قریشی اعلام کرد: با همکاری تیم‌های مداخله‌ای ما ۳۵ درصد از افرادی که قصد طلاق داشته‌اند به کانون خانواده بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: مجوز ۱۱ مرکز روزانه خدمات رسانی توانبخشی به معلولان در سطح کشور صادر شده که پنج مرکز آن متعلق به استان کردستان است که در شهرهای دیواندره، دهگلان، کامیاران، بانه و بیجار راه اندازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین به اخذ مجوز راه اندازی ۲ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان روانی نیز اشاره و اضافه کرد: امسال سه هزار و ۷۵۰ نفر مستمری بگیر جدید از خانوارهای معلول دار تک نفره به مجموع مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی استان اضافه شدند.

وی همچنین گفت: تا قبل از سال ۹۷ حدود بالغ بر ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی بودند که از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار خانوار جدید به مجموع خانوارهای تحت پوشش بهزیستی اضافه شده است و هم اکنون ۸ درصد جمعیت استان کردستان تحت پوشش این نهاد هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره و ذکر کرد: ما دو مرکز نگهداری معتادان متجاهر را در شهرهای سنندج و سقز داریم که به طور میانگین ظرفیت نگهداری ۱۸۰ نفر را در سال دارند.

قریشی در ادامه با اشاره به شناسایی ۲۴ هزار معلول که دسترسی به اداره بهزیستی نداشتند، افزود: این معلولان توسط تسهیلگران بخش خصوصی شناسایی شده‌اند و به آنان نیز خدمات ارائه می‌شود.

وی به تعهد احداث یک هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول با همکاری بسیج سازندگی نیز اشاره و تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۳۷ واحد مسکونی احداث شده و به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شده است.

مدیر کل بهزیستی کردستان ادامه داد: در بخش اشتغال نیز از سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ شغل ایجاد شده که یک هزار و ۴۰۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات و ۷۰۰ نفر نیز از محل توسعه مراکز تحت پوشش ما بوده است.

وی اعلام کرد: در سال گذشته بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان جلب مشارکت‌های مردمی داشتیم که این کمک‌ها به افراد نیازمند اختصاص یافته است.

قریشی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در حوزه غربالگری شنوایی و بینایی نیز جزو سه استان برتر کشور بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما همچنین ۸۵ درصد کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

منبع: روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 1797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد