کردستان |طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی در کردستان اجرا می‌ شود

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی امسال به صورت پایلوت در کشور در استان کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، باقر کرمی، شامگاه دوشنبه(24 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: بحث متعادان متجاهر یکی از بحث‌های چالشی است که در یک سال گذشته برای ساماندهی این معتادان، اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان در استان هزینه شده است.

وی افزود: در بحث پیشگیری و آگاه سازی در حوزه اعتیاد، تمرکز بهزیستی بر مهدهای کودک و مدارس است که سال گذشته 200 هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های آگاه سازی اعتیاد قرار گرفته‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان عنوان کرد: در حوزه معلولیت‌ها استان کردستان جزو استان‌هایی است که کارهای بسیار خوبی در آن انجام شده و در یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان کمک هزینه آزمایشات ژنتیک به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی ادامه داد: قرار است طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی برای جامعه معلولان در کشور انجام شود که استان کردستان هم در این طرح پایلوت است.

کرمی در ادامه گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی از سال 96 طرح پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی شروع شد و در سال گذشته نیز ادامه داشت که نتیجه آن به زودی منتشر خواهد شد. امسال نیز همین طرح در سطح استان کردستان اجرا می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: حوزه توانبخشی با سه مرکز مشغول به ارائه خدمات به معلولان است که دفاتر شبانه‌روزی مراقبت و نگهداری از معلولان، مرکز خدمات روزانه توانبخشی و دفتر توانمندسازی را در برمی‌گیرد.

مژگان مشفق، با اشاره به اینکه دو فعالیت شورای سالمندان و کمیته مناسب سازی نیز به معاونت توانبخشی تفویض اختیار شده است، افزود: در سطح استان کردستان در حال حاضر اکثر فعالیت‌ها و اقداماتی که در سطح کشور صورت می‌گیرد نیز انجام می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 مرکز روزانه توانبخشی در سطح استان کردستان مشغول ارائه خدمات به جامعه معلولان هستند.

منبع: روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 1796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد