مازندران|نکا| کلینیک مددکاری آوای مهر به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان نکا افتتاح شد

همزمان با آغاز هفته بهزیستی ،آئین افتتاح کلینیک مددکاری آوای مهر به همراه طرح اشتغال و مسکن خانواده دو معلول با حضور وحیدحسین زاده معاون امور اجتماعی و دکتر فاطمه پورفاطمی معاون امور توسعه  پیشگیری بهزیستی مازندران وهمچنین معاون سیاسی-امنیتی فرماندار،بخشدار مرکزی ،نماینده دفتر امام جمعه و روسای ادارات شهرستان برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی به نقل از نکا، وحیدحسین زاده  در حاشیه افتتاح کلینیک مددکاری آوای مهر ، اظهار کرد: مطابق با تفاهم‌نامه از مردادماه سال جاری 40 جلد پرونده حمایتی زنان سرپرست خانوار (15 خانوار روستایی و 25 خانوار شهری) که همگی غیرقابل بازتوانی هستند به این مرکز واگذار شده است. 

وی  افزود: بهره‌مندی از توان تخصصی بخش غیردولتی در جهت ارائه خدمات پیشگیری، مداخله و توانمندسازی به مراجعان، کاهش تصدی‌گری دولت و افزایش ضریب نفوذ خدمات مددکاری اجتماعی در سطح جامعه از اهداف تاسیس کلینیک‌های مددکاری است.

این مسئول افزود: از وظایف این کلینیک‌ها می‌توان به ارائه خدمات مددکاری اجتماعی در سطوح فردی، گروهی و جامعه‌ای، انجام فعالیت‌های قادرسازی، توانمندسازی و پیشگیرانه، تسهیل در ارتباط با منابع اجتماعی، برنامه‌ریزی و انجام مداخلات و ارائه مشاوره مددکاری فردی، خانوادگی و اجتماعی اشاره کرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران  با تاکید بر این‌که کلینیک‌ها در صورت برخورداری از نیروی تخصصی واجد شرایط به ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی می‌پردازند، تصریح کرد: انجام پژوهش‌های مرتبط، انجام ارجاعات مورد نیاز، انجام حداکثر پیگیری‌های لازم جهت حصول نتیجه، جلب مشارکت داوطلبان، جلب حمایت خیران و در نهایت تعامل با سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها جهت انجام امور مددکاری اجتماعی و ایجاد تعامل با سایر موسسات دولتی و غیر دولتی از وظایف کلینیک مددکاری اجتماعی است.

در ادامه این برنامه  نیز،  یک طرح اشتغال ویک واحد مسکن خانواده دو معلول شهری  با حضور معاونین ومسئولین افتتاح شد.

کد خبر 1788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد